Αυξημένοι, αλλά υπό έλεγχο, οι «κόκκινοι» λογαριασμοί ρεύματος των εναλλακτικών παρόχων

Αυξημένοι, αλλά υπό έλεγχο, οι «κόκκινοι» λογαριασμοί ρεύματος των εναλλακτικών παρόχων
Οι οφειλές έχουν σχεδόν διπλασιαστεί σε σχέση με το παρελθόν, ωστόσο οι ιδιώτες προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας θεωρούν το πρόβλημα απόλυτα διαχειρίσιμο
Οι κακοπληρωτές πέρασαν και το κατώφλι των ιδιωτών προμηθευτών ηλεκτρικού ρεύματος.  
Οι απαιτήσεις αυξήθηκαν έως 100% και σε κάποιες περιπτώσεις τριπλασιάσθηκαν, αλλά ωστόσο παραμένουν σε σχετικά χαμηλά επίπεδα σε σχέση με το σύνολο των πωλήσεων της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η αδυναμία εμπρόθεσμης πληρωμής των λογαριασμών ρεύματος διευρύνεται σταδιακά και στην ιδιωτική αγορά ρεύματος, ενώ οι πελάτες που δεν είναι σε θέση να τους εξοφλήσουν πολλαπλασιάζονται με γοργούς ρυθμούς και ξεπερνούν σε καθυστέρηση τις 90 ημέρες.
Οι δημοσιευμένοι ισολογισμοί των εταιρειών της οικονομικής χρήσης του 2016 εμφανίζουν απαιτήσεις από πελάτες στα επίπεδα των 80 εκατ. ευρώ, τη στιγμή που το ύψος των πωλήσεων ξεπερνά τα 800 εκατ. ευρώ.
Συνολικά στην αγορά λειτουργούν 17 ιδιωτικές εταιρίες προμήθειας ρεύματος, με τις 15 από αυτές να βρίσκονται σε πλήρη δράση.
Το χαρτοφυλάκιο των ιδιωτών προμηθευτών ενέργειας τη χρονιά που πέρασε αριθμούσε 210.000 πελάτες, αριθμός που είναι αυξημένος έως 150% σε σχέση με το 2015.
Για το 2017 οι προσδοκίες είναι υψηλές, καθώς οι επιχειρήσεις του κλάδου ευελπιστούν πως ο συνολικός αριθμός των πελατών τους θα ξεπεράσει τους 500.000 καταναλωτές.

Διαχειρίσιμο το πρόβλημα των οφειλών

Στελέχη των εταιρειών, τα οποία είναι επιφορτισμένα με την ανάλυση των στατιστικών στοιχείων και των «αριθμών» αλλά και με την παρακολούθηση των απαιτήσεων θεωρούν ότι το πρόβλημα είναι διαχειρίσιμο.
Επιπλέον, επισημαίνουν πως έστω και με εμπόδια προστίθενται διαρκώς νέοι καταναλωτές στα πελατολόγια των εναλλακτικών παρόχων λόγω των χαμηλότερων τιμολογίων που προσφέρουν αυτοί σε σχέση με τη ΔΕΗ.
Πάντως, σε κάθε περίπτωση η ιδιωτική αγορά ενέργειας αναζητά τους «καλούς» πελάτες, προσφέροντας τους δελεαστικά προγράμματα και εκπτώσεις για να τους προσελκύσουν αλλά και να τους διατηρήσουν στα πελατολόγιά τους.
Σε ότι αφορά στη ΔΕΗ, σημειώνεται πως μέχρι τα τέλη Μαΐου 2017 είχαν ρυθμίσει τις οφειλές τους περί τους 490.000 καταναλωτές της εταιρίας, εναώ αντίθετα περίπου 1,6 εκατ. πελάτες της επιχείρησης δεν είχαν προχωρήσει σε ανάλογη κίνηση.
Να σημειωθεί η ΔΕΗ διαθέτει περισσότερους από έξι εκατομμύρια καταναλωτές, εκ των οποίων μόνο οι μισοί είναι συνεπείς στις οικονομικές τους υποχρεώσεις έναντι της ΔΕΗ.
Το «κυνήγι» των καλών πελατών είναι το ζητούμενο για τους ιδιώτες προμηθευτές, αλλά αυτό δεν είναι εύκολη υπόθεση.  
Η ΔΕΗ στα  τέλη του 2017 θα πρέπει να έχει μειώσει το μερίδιο αγοράς της στο  επίπεδο του 75,24% από 85,24% που ήταν το περασμένο Ιούνιο.
Για να υλοποιηθεί η μνημονιακή υποχρέωση της εταιρείας θα πρέπει να χάσει τουλάχιστον 600.000 καταναλωτές μέχρι τα τέλη του 2017.   
 
Νίκος Θεοδωρόπουλος

www.worldenergynews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS