Τελευταία Νέα
Οικονομία

Αύριο 1/3 τα εγκαίνια του πρώτου Γραφείου Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών

Αύριο 1/3 τα εγκαίνια του πρώτου Γραφείου Εξυπηρέτησης και Υποστήριξης Δανειοληπτών
«Υλοποιώντας την απόφαση κυβέρνησης, ιδρύθηκε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους»
Αύριο Τετάρτη, 1η Μαρτίου, και ώρα 12:00, ο υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Δημήτρης Παπαδημητρίου, θα βρίσκεται στο κεντρικό κτίριο της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Λ. Θηβών 196-198, Αγ. Ιωάννης Ρέντης), για να εγκαινιάσει το πρώτο Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), το οποίο στεγάζεται στο ισόγειο.
«Υλοποιώντας την απόφαση κυβέρνησης για την παροχή κάθε δυνατής βοήθειας στους πολίτες που δεν μπορούν να ανταπεξέλθουν στις δανειακές τους υποχρεώσεις, λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας, ιδρύθηκε η Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (ΕΓΔΙΧ). Μια αυτόνομη Δημόσια υπηρεσία, που υπάγεται στο Κυβερνητικό Συμβούλιο Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.
Σε ελάχιστο χρονικό διάστημα 3 μηνών (Αυγ-Οκτ. 2016), αξιοποιώντας στελέχη, δομές και υλικοτεχνική υποδομή που ήδη διέθετε το Δημόσιο, δημιουργήθηκε η κεντρική υπηρεσία στην περιοχή της Νίκαιας (Θηβών 196-198), όπου και θα λειτουργήσει το πρώτο (πιλοτικό) Γραφείο Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΓΕΥΔ), στο οποίο μπορούν να προσφεύγουν οι ενδιαφερόμενοι πολίτες», σημειώνει το υπουργείο.
Τα ΓΕΥΔ απευθύνονται σε:

• Άτομα που ανήκουν σε ευπαθείς κοινωνικές ομάδες (προβλήματα υγείας, ΑΜΕΑ οικονομικά αδύναμους )

• Άνεργους

• Αγρότες και εργάτες

• Μισθωτούς δημόσιου και ιδιωτικού τομέα

• Ελεύθερους επαγγελματίες

• Μικροέμπορους, μικροεπιχειρηματίες

Από την 1η Μαρτίου στη διάθεση των πολιτών θα υπάρχει ο δικτυακός χώρος της ΕΓΔΙΧ (www.keyd.gov.gr), που περιλαμβάνει μια διαδραστική πλατφόρμα, χρηστική για τους λιγότερο εξοικειωμένους, η οποία βοηθά βήμα-βήμα στη διαμόρφωση συνδυαστικής αντίληψης για το προστατευτικό θεσμικό πλαίσιο της υπερχρέωσης, προσφέροντας εξατομικευμένες λύσεις.
Παράλληλα, θα προχωρήσει η ανάπτυξη του δικτύου των ΓΕΥΔ σε όλη τη χώρα, στελεχωμένα με εξειδικευμένο προσωπικό καλύπτοντας ποσοστό μεγαλύτερο του 90% του πληθυσμού, με το εξής χρονοδιάγραμμα:

•1η φάση: άμεση δημιουργία του πρώτου πιλοτικού ΓΕΥΔ («φυτώριο») στις εγκαταστάσεις της ΕΓΔΙΧ

•2η φάση: 2 ΓΕΥΔ στο κέντρο των Αθηνών και του Πειραιά

•3η φάση: 12 ΓΕΥΔ στις υπόλοιπες πρωτεύουσες των Περιφερειών

•4η φάση: 26 ΓΕΥΔ στις περιφερειακές ενότητες που προβλέπεται από τον Νόμο η ίδρυση ΚΕΥΔ και αν η έδρα της Περιφέρειας της προηγούμενης φάσης συμπίπτει με την έδρα της Περιφερειακής Ενότητας (ΠΕ), επιλέγεται η αμέσως επόμενη πληθυσμιακά πόλη της ΠΕ.

•5η φάση: 32 ΓΕΥΔ τα οποία θα τοποθετηθούν στις πόλεις που δεν θα δημιουργηθεί ΚΕΥΔ και είναι οι επόμενες μεγαλύτερες πόλεις σε πληθυσμό.

•6η φάση: 47 ΓΕΥΔ που καλύπτουν όλες τις πόλεις του συνόλου των ΠΕ της χώρας συν τις μεγάλες πόλεις που δεν κηρύχθηκαν πρωτεύουσες με ιστορικά κριτήρια (π.χ. Μεσολόγγι-Αγρίνιο κ.ο.κ.) και τις μεγαλύτερες πληθυσμιακά πόλεις της χώρας.
Θα αναπτυχθεί ένα δίκτυο 120 ΓΕΥΔ σε όλη τη χώρα, που θα στελεχώνονται με δημόσιους υπαλλήλους, οι οποίοι λαμβάνουν την κατάλληλη εκπαίδευση και έχουν συνεχή υποστήριξη από την ΕΓΔΙΧ.
Αποστολή των Γραφείων είναι:

• Να ενημερώνουν σφαιρικά και αναλυτικά για τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις υπερχρεωμένων πολιτών και επιχειρήσεων, που επιχειρούν να αντιμετωπίσουν την προφανή αδυναμία τους να εξυπηρετήσουν τα χρέη τους

• Να παρέχουν συμβουλές και οδηγίες για διαδικασίες σχετικές με την προστασίας της πρώτης κατοικίας και γενικότερα τις πρόνοιες που περιλαμβάνει ο Νόμος για το σύνολο των χρεών των ευάλωτων και μη κοινωνικών ομάδων, καθώς και την εξωδικαστική ρύθμιση δανείων, σύμφωνα με το νομικό πλαίσιο του Κώδικα Δεοντολογίας Τραπεζών.

Στρατηγικά θα προωθούνται οι ήδη υπάρχουσες και αναξιοποίητες εξωδικαστικές λύσεις (συμβιβαστική επίλυση διαφορών).
Η συνάντηση με εκπροσώπους των ΓΕΥΔ θα γίνεται κατόπιν τηλεφωνικού ραντεβού.
Οι προτάσεις που παρουσιάζουν τα Γραφεία για τη ρύθμιση δανείων λαμβάνουν υπόψη τα εισοδήματα των οφειλετών και τις εύλογες δαπάνες διαβίωσης.
Για το λόγο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό οι πληροφορίες που δίνονται από τους πολίτες να είναι όσο το δυνατόν περισσότερο σαφείς και ειλικρινείς, ώστε οι συμβουλές να ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα και να είναι αποτελεσματικές.
Προφανώς τα Γραφεία δεν έχουν δυνατότητα να αποφασίζουν γενναίες ρυθμίσεις χρεών προς τράπεζες, άλλους ιδιώτες, Δημόσιο ή Ασφαλιστικά Ταμεία ή να παρεμβαίνουν στην εξέλιξη δικαστικών ενεργειών, όπως οι πλειστηριασμοί. Ωστόσο για όλα αυτά τα θέματα μπορούν να παρέχουν εξειδικευμένη ενημέρωση και συμβουλευτική υποστήριξη, ώστε οι ενδιαφερόμενοι να λάβουν τις καλύτερες δυνατές αποφάσεις συνεκτιμώντας τα ενδεχόμενα, καθώς για όλα τα παραπάνω ζητήματα υπάρχουν λύσεις.
Από τα 120 Γραφεία τα 30 θα μετεξελιχθούν (β’ εξάμηνο 2017) σε Κέντρα Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών (ΚΕΥΔ), μια μορφή «ΚΕΠ» που εξειδικεύεται σε δανειολήπτες ΚΕΥΔ.
Στην τελική του μορφή το δίκτυο ενημέρωσης και υποστήριξης θα αποτελείται συνολικά από 120 σημεία, εκ των οποίων τα 30 θα είναι κεντρικοί κόμβοι.
Τα ΚΕΥΔ θα στεγάζονται σε χώρους που ανήκουν στο Δημόσιο και θα στελεχώνονται με επιστημονικό προσωπικό, δικηγόρους και οικονομολόγους, που προσλαμβάνονται μέσω ΑΣΕΠ και χρηματοδοτούνται από το ΕΣΠΑ, ώστε να μην επιβαρύνεται ο κρατικός προϋπολογισμός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης