Τελευταία Νέα
Πολιτική

Φίλης: Συνεννόηση με την Εκκλησία στα Θρησκευτικά, αλλά το κράτος θα αποφασίσει

Φίλης: Συνεννόηση με την Εκκλησία στα Θρησκευτικά, αλλά το κράτος θα αποφασίσει
«Εκ μέρους της κυβέρνησης υπάρχει η επιδίωξη συνεννόησης με την Εκκλησία για τα ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος»
Ως μία «μία πολύ θετική εξέλιξη» χαρακτήρισε την πρόσφατη συνάντηση του πρωθυπουργού και των κυβερνητικών αξιωματούχων με την Ιεραρχία της Εκκλησίας ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης.
«Πάντοτε εκ μέρους της Πολιτείας και ειδικότερα της κυβέρνησης υπάρχει η επιδίωξη συνεννόησης με την Εκκλησία για τα ζητήματα αμοιβαίου ενδιαφέροντος.
Προφανώς οι συζητήσεις και οι συμφωνίες γίνονται στη βάση του Συντάγματος και των νόμων, δηλαδή των διακριτών ρόλων των δύο πλευρών -της Πολιτείας και της Εκκλησίας- με την επιδίωξη της συνεργασίας, γιατί ο λαός μας έχει να κερδίσει από μια τέτοια συνεργασία και όχι από αντιπαραθέσεις», ανέφερε σε σημερινές (7/10) του δηλώσεις του στο «Πρακτορείο 104,9 fm» ο υπουργός.
Ωστόσο, για το θέμα των Θρησκευτικών, ξεκαθάρισε ότι, με βάση το Σύνταγμα, η τελικά απόφαση ανήκει στο κράτος:
«Τα θέματα αυτά για την κυβέρνηση είναι ζητήματα, αφενός διαλόγου με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς, αφετέρου όμως είναι θέματα που αποφασίζει το κράτος, είναι θέματα που το ίδιο το Σύνταγμα και οι νόμοι αποδίδουν ως αρμοδιότητα στο κράτος, δεν υπάρχει δηλαδή συναπόφαση».
«Τα προγράμματα των Θρησκευτικών, που έχουν αποφασιστεί από τα αρμόδια πολιτειακά όργανα, θα εφαρμοστούν και εφαρμόζονται ήδη κανονικά και, όπως συμβαίνει με όλα τα μαθήματα, θα αξιολογηθούν στο τέλος του χρόνου και αναλόγως της αξιολόγησης θα γίνουν οι αναγκαίες κινήσεις, προκειμένου να συγγραφούν και τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών.
Τα παλιά βιβλία των Θρησκευτικών αποτελούν μέρος της διδακτέας ύλης, είναι ένα στοιχείο πηγών μαζί με άλλες πηγές που διανέμονται με τον λεγόμενο φάκελο του μαθήματος», συμπλήρωσε.
Επίσης, σε ό,τι αφορά και το μάθημα της Ιστορίας της Α' Λυκείου, κάτι που έχει προκαλέσει από χθες την αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης, επισήμανε:
«Επειδή ουσιαστικά διδάσκεται τρεις φορές στο σχολείο η ίδια Ιστορία, με επεκτάσεις διάφορες, προσπαθήσαμε να κάνουμε το αυτονόητο, στις μεγάλες τάξεις -όχι στο Δημοτικό, όχι στο Γυμνάσιο, αλλά στο Λύκειο- να επεκτείνουμε και να δώσουμε έμφαση στη διδασκαλία θεμάτων Ιστορίας, που αφορούν τη σημασία των ιστορικών γεγονότων και τις συνέπειές τους για την πορεία της ιστορίας στη διαμόρφωση του Ελληνισμού [...].
Τρεις φορές στη σχολική ζωή να λες τα ίδια γεγονότα, δεν είναι τόσο πολύ ουσιαστικό.
Γι' αυτό, από τα κεφάλαια των βιβλίων δώσαμε έμφαση σε εκείνα τα οποία εμβαθύνουν και τα παιδιά δεν παπαγαλίζουν απλώς κάποια ιστορικά γεγονότα».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης