Τελευταία Νέα
Κοινωνία

Ν. Φίλης: Ο Μητσοτάκης είχε επιδοθεί σε μια απαξιωτική ρητορική για το δημόσιο σχολείο

Ν. Φίλης: Ο Μητσοτάκης είχε επιδοθεί σε μια απαξιωτική ρητορική για το δημόσιο σχολείο
«Προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω τα όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης, που δεν είναι και δύσκολο»
Ευθεία επίθεση κατά του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας εξαπέλυσε ο υπουργός Παιδείας, Νίκος Φίλης, κάνοντας μάλιστα αναδρομή και στο έργο του Κυριάκου Μητσοτάκης, όταν ήταν υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά.
«Προσπαθώ να αποκωδικοποιήσω τα όσα είπε ο κ. Μητσοτάκης, που δεν είναι και δύσκολο.
Διότι, όταν ο ίδιος έχει δεσμευτεί, προσφάτως, ότι θα μειώσει κατά 800 εκατ. ευρώ τις ήδη ισχνές δημόσιες δαπάνες για την υγεία και την παιδεία.
Όταν ο ίδιος έχει στο συνέδριό του επισήμως αποκαλέσει τους μαθητές “πελάτες” και όταν έχει πάει σε πολλές συζητήσεις - και τελευταία, για ένα βιβλίο, με την κ. Διαμαντοπούλου μαζί - όπου έχει αρχίσει η συζήτηση για την περιβόητη ιστορία των “κουπονιών”, στην πράξη σημαίνει το κράτος να δίδει κάποια χρήματα στις οικογένειες, μια ενίσχυση μικρή και οι οικογένειες να αναλάβουν, χωρίς την περαιτέρω κρατική ενίσχυση, να επιλέγουν σχολείο δημόσιο, ή ιδιωτικό για τα παιδιά τους.
Όταν είναι σε τέτοιες, λοιπόν, κατευθύνσεις ο κ. Μητσοτάκης, όλα τα άλλα που λέει για το δημόσιο σχολείο -είναι αλήθεια για πρώτη φορά τα λέει μετά από πολύ καιρό, τη λέξη δημόσιο σχολείο - είναι μια, θα έλεγε κανένας, υποκρισία.
Η πραγματικότητα είναι αυτή: μείωση των δαπανών», ανέφερε σε σημερινές (19/9) του δηλώσεις στο «Πρακτορειο 104,9» ο κ. Φίλης, συμπληρώνοντας:
«Ο κ. Μητσοτάκης ήταν υπουργός της κυβέρνησης Σαμαρά, το μεσοπρόθεσμο της κυβέρνησης Σαμαρά - Βενιζέλου έριχνε τις δαπάνες στο 1,9% του ΑΕΠ για το 2019.
Εμείς τις παραλάβαμε στο 2,8% του ΑΕΠ και το έχουμε βαστήξει, το έχουμε φρενάρει εκεί για να μην πέσει παρακάτω.
Ξέρετε τι σημαίνει από 2,8% σε 1,9%.
Δηλαδή, περίπου 1% του ΑΕΠ κάτω; 0,9%;.
Σημαίνει περίπου 140 εκατ. ευρώ λιγότερα για την εκπαίδευση.
Πώς θα κάνει διορισμούς;
Ποιους αναπληρωτές θα πάρει;
Πώς θα φτιάξει τις υποδομές στην εκπαίδευση;
Πώς θα γίνουν όλα αυτά όταν μειωθούν δραματικά κι άλλο οι ήδη χαμηλές δημόσιες δαπάνες;
Ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης είχε επιδοθεί σε μια απαξιωτική ρητορική για το δημόσιο σχολείο.
Και ταυτοχρόνως, είχε δώσει μεγάλη έμφαση στο να υποστηρίξει την ασυδοσία των ιδιοκτητών ιδιωτικών σχολείων, θα έλεγα όχι όλων, αλλά των “πειρατών” όπως λέμε, ιδιοκτητών στα ιδιωτικά σχολεία, προκειμένου να πει ότι αυτό είναι το δικό μας όραμα για την εκπαίδευση.

Είδε ότι η κοινωνία δεν μπόρεσε να αντιληφθεί αυτού του είδους την πολιτική του και προσπαθεί τώρα να μιλήσει λίγο για το δημόσιο σχολείο.
Αλλά, επανέλαβα και νωρίτερα, δημόσιο σχολείο, με αύξηση των κοινωνικών και εκπαιδευτικών ανισοτήτων -γιατί αυτό σημαίνει το voucher στην εκπαίδευση, τα κουπόνια στην εκπαίδευση- πολλά σχολεία που θα πέφτει το επίπεδο τους και θα ακολουθεί τις κοινωνικές διακρίσεις των περιοχών τους και λίγα σχολεία, που λόγω του ενδιαφέροντος των ευπόρων και μορφωμένων γονιών, θα ανεβαίνει το επίπεδο τους».
Στη συνέχεια, σε ό,τι αφορά τα φροντιστήρια και για το κόστος που επιβαρύνονται οι οικογένειες, προκειμένου, με την επιπρόσθετη διδασκαλία να εξασφαλιστεί η εισαγωγή των παιδιών τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ο υπουργός υποστήριξε:
«Είναι αλήθεια, ότι τα φροντιστήρια στην Ελλάδα είναι μια μορφή επιβάρυνσης, μεγάλης, της λαϊκής οικογένειας, στην ουσία είναι σχετικοποίηση της δημόσιας εκπαίδευσης, με την έννοια ότι πληρώνει η οικογένεια, δεν είναι δωρεάν η δημόσια εκπαίδευση.
Αυτό αφορά βεβαίως, κυρίως τις τάξεις του λυκείου κι αφορά τον τρόπο με τον οποίο γίνεται η επιλογή των παιδιών στα πανεπιστήμια, η μετατροπή του λυκείου στις δύο τελευταίες τάξεις σε ένα "νεκρό” σχολείο, αυτό συμβαίνει δυστυχώς.
Θα αναμορφώσουμε το λύκειο και θα βάλουμε στο λύκειο μέσα, τον τρόπο που θα επιλέγονται τα παιδιά για τα πανεπιστήμια κι όχι δίπλα, όπως γίνεται σήμερα, με εξετάσεις, οι οποίες στηρίζονται στα φροντιστήρια.
Φέτος, ήδη, κάναμε ένα πρώτο μικρό βήμα, σαν σήμα πιο πολύ.
Τα θέματα που μπήκαν στις πανελλήνιες εξετάσεις, ήταν θέματα, τα οποία, θα έλεγε κανένας, είχαν διδαχθεί μέσα στην τάξη».
Ερωτώμενος για τη διάκριση δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, απάντησε:
«Τα ιδιωτικά σχολεία δεν είναι καλύτερα από το δημόσια.
Υπάρχουν καλά ιδιωτικά σχολεία και υπάρχουν ιδιωτικά σχολεία που δεν περνούν τη βάση.
Όλες οι επιτυχίες που έχουμε κάθε χρόνο στα πανεπιστήμια, αν δείτε, είναι επιτυχίες από τη δημόσια εκπαίδευση κι εδώ και στο εξωτερικό, όσοι φτάνουν από τα παιδιά της δημόσιας εκπαίδευσης.
Συνεπώς, να μην υιοθετούμε το επιχείρημα:
Ό,τι δημόσιο κακό, ό,τι ιδιωτικό καλύτερο».
Καταλήγοντας, ο κ. Φίλης προσδιόρισε χρονικά τις μεταρρυθμίσεις στο επόμενο έτος, ενώ σχολίασε πως «θέλουμε λιγότερη ύλη, αλλά εις βάθος διδασκαλία.
Αυτός είναι ο στόχος μας».

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης