Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σπίρτζης (υπ. Μεταφορών): Το στοίχημα της Κυβέρνησης είναι να βγάλουμε τη χώρα από το οικονομικό τέλμα

Σπίρτζης (υπ. Μεταφορών): Το στοίχημα της Κυβέρνησης είναι να βγάλουμε τη χώρα από το οικονομικό τέλμα
Ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, αναφέρθηκε και  στον τομέα των δημοσίων έργων
«Το μεγάλο στοίχημα όλης της Κυβέρνησης είναι να βγάλουμε τη χώρα από το πολιτικό, οικονομικό και θεσμικό τέλμα που οδηγήθηκε από τις πολιτικές των κομμάτων του παλαιοκομματισμού», υπογράμμισε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Χρήστος Σπίρτζης, σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παραγωγή».
Το δικό του στοίχημα, όπως είπε «είναι να γίνουν θεσμικές τομές για τον εξορθολογισμό των δημόσιων έργων, των μεταφορών και των τηλεπικοινωνιών και ταυτόχρονα η υλοποίηση ενός μεγάλου προγράμματος υποδομών που θα χτυπήσει την ανεργία και την ύφεση».
Ο υπουργός μίλησε για το νέο τηλεοπτικό τοπίο που πρόκειται να διαμορφωθεί μετά το προσφάτως ψηφισθέν νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, ενώ αναφέρθηκε εκτενώς και στον τομέα των δημοσίων έργων.
Σε ό,τι αφορά το νομοσχέδιο για τις τηλεοπτικές άδειες, σημείωσε ότι «όταν προβλέπεται να γίνει ανοιχτός δημόσιος πλειοδοτικός διαγωνισμός από μηδενική βάση με όλους τους ελέγχους, με διαφάνεια και με ίδιους όρους, για όλους τους συμμετέχοντες, προφανώς δεν υπάρχει καμιά προστασία, για κανένα.
Οι πλειοδότες θα λάβουν άδεια για τηλεοπτικούς σταθμούς και θα αποδίδουν επιτέλους έσοδα στο κράτος».
Ξεκαθάρισε ότι «δεν θα υπάρχει καμιά διαπραγμάτευση μεταξύ του πολιτικού συστήματος και της εκάστοτε Κυβέρνησης με τους τηλεοπτικούς σταθμούς για το τι θα γίνει με τις προσωρινές άδειές τους».
Ο υπουργός μιλώντας για τους τηλεοπτικούς σταθμούς, αφού σημείωσε ότι είναι γνωστό ότι για δεκαετίες η πλειοψηφία αυτών έχουν οικονομικά ελλείμματα, δηλαδή δεν είναι οικονομικά βιώσιμες επιχειρήσεις, τόνισε πως «οι πρόσφατες αποκαλύψεις δείχνουν ότι υπήρξε υψηλός δανεισμός, αμφιβόλων εγγυήσεων.
Μάλιστα, σε χρονικές περιόδους που υγιείς επιχειρήσεις και πολίτες δεν μπορούσαν να λάβουν ούτε δάνειο ούτε εγγυητική επιστολή.
Την ίδια ώρα, η πλειοψηφία των μετόχων των τηλεοπτικών σταθμών συμμετέχει σε εταιρείες που έχουν δημόσιες συμβάσεις, σε πολλούς διαφορετικούς τομείς.
Συνοψίζοντας, οι τηλεοπτικοί σταθμοί που διαμόρφωναν την κοινή γνώμη, που μπορούσαν, κατά τη λαϊκή έκφραση «να ανεβοκατεβάζουν κυβερνήσεις», να στοχοποιούν πολιτικά πρόσωπα, είχαν προσωρινές άδειες, είχαν οικονομικές ζημιές και μετόχους με εταιρείες που αναλαμβάνουν δημόσιες συμβάσεις».
Υπογράμμισε ότι στο παρελθόν επιχειρήθηκαν κι άλλες προσπάθειες, όπως ο Νόμος του Βασικού Μετόχου του σημερινού Προέδρου της Δημοκρατίας, κ. Προκόπη Παυλόπουλου, που όπως είπε «τινάχθηκε στον αέρα, μιας και το οικονομικό σύστημα της χώρας, με τη βοήθεια των Βρυξελλών και μέρους του πολιτικού συστήματος, δεν επέτρεψαν την εφαρμογή του».
Σε ερώτηση για τα δημόσια έργα, απάντησε ότι «υπάρχουν πολύ χειρότεροι τομείς διαφθοράς και κατασπατάλησης δημόσιου χρήματος.
Πιστεύω ότι ο τραπεζικός τομέας αποτελεί την καρδιά των στρεβλώσεων και της κατασπατάλησης.
Μάλιστα, χωρίς επίσημες εκθέσεις, χωρίς διαφάνεια και ελεγκτικούς μηχανισμούς.
Σε κάθε περίπτωση πρέπει να δοθεί η μάχη απέναντι στη διαφθορά, σε θεσμικό και εφαρμοστικό επίπεδο, σε όλους τους κρίσιμους τομείς και προφανώς στα δημόσια έργα».
Ακόμη, παραδέχτηκε ότι δέχεται πολλές επιθέσεις και το πιθανότερο είναι να δεχθεί πολύ περισσότερες στο μέλλον.
«Όσοι έχουν αποφασίσει να έχουν μια στάση ζωής και μια πολιτική πορεία που δεν αρέσει στο οικονομικό σύστημα της χώρας έχουν αντίστοιχη ή και χειρότερη αντιμετώπιση.
Ο ελληνικός λαός γνωρίζει πάρα πολύ καλά ποιοι και τι λένε…
Σε προσωπικό επίπεδο, πολλές φορές διασκεδάζω από το μέγεθος της στρέβλωσης και της υπερβολής κάποιων μέσων και κάποιων δημοσιογράφων», υπογράμμισε χαρακτηριστικά.
Για τις οδικές υποδομές σημείωσε ότι το κόστος είναι μεγάλο και «αναντίστοιχο με την προχειρότητα που αυτά τα έργα προετοιμάστηκαν, μελετήθηκαν και δημοπρατήθηκαν».
Μάλιστα, τόνισε ότι «οι ευθύνες του κ. Σουφλιά είναι τεράστιες».
Για την τύχη των αεροδρομίων, ο υπουργός ανέφερε ότι «αντιμετωπίζουμε έναν σχεδιασμό ιδιωτικοποιήσεων που προβλέπει ότι θα παραμείνει στο ελληνικό δημόσιο ότι είναι προβληματικό και ελλειμματικό και θα ιδιωτικοποιήσει ότι είναι κερδοφόρο και μπορεί να αξιοποιηθεί και να αναπτυχθεί.
Από την κυβέρνηση Σαμαρά επιλέχθηκε το ίδιο ασύμφορο –για τον ελληνικό λαό– μοντέλο στα αεροδρόμια, στη ΔΕΗ, στον τραπεζικό τομέα, στη δημόσια περιουσία.
Η αποθέωση ενός ιδιότυπου νεοφιλελευθερισμού που δεν τηρεί ούτε τους στοιχειώδεις κανόνες ενός ευρωπαϊκού κράτους.
Η δημόσια περιουσία πρέπει να αξιοποιηθεί, προς όφελος του ελληνικού λαού.
Δεν μπορεί να συνεχίσουμε ούτε στη στρεβλή συνήθεια της απαξίωσης της ούτε στο ξεπούλημά της».
Σε ερώτηση για τη Σαλαμίνα, όπου τα φέρρυ μποτ που είναι ιδιωτικών συμφερόντων εμποδίζουν τη δημιουργία μιας μικρής γέφυρας ή μιας μικρής σήραγγας, ο κ. Σπίρτζης απάντησε ότι «τα χρήματα από το Πρόγραμμα Δημόσιων Επενδύσεων συνεχώς λιγοστεύουν.
Το ίδιο και οι πόροι των υποδομών από τα ευρωπαϊκά κονδύλια.
Το δημόσιο δυστυχώς δεν έχει ούτε δομές ούτε στελέχη που να μπορούν να αναζητήσουν άλλους πόρους, για να υλοποιηθούν οι αναγκαίες υποδομές.
Αυτό είναι το δικό μας στοίχημα.
Η ανεύρεση πόρων για ένα μεγάλο πρόγραμμα υποδομών με παραγωγικό και κοινωνικό πρόσημο».
Σχετικά με τις συγκοινωνίες σε μεγάλες πόλεις όπως στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός μίλησε για παθογένειες, γνωστοποιώντας ότι στο υπό διαβούλευση ν/σ για τα Δημόσια Έργα, προβλέπεται η ίδρυση της Γενικής Διεύθυνσης Στρατηγικού Σχεδιασμού Υποδομών, ώστε να δοθεί προτεραιότητα στις υποδομές που υπηρετούν την παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας.
Παραδέχτηκε ότι για τη Θεσσαλονίκη οι συγκοινωνίες είναι τριτοκοσμικές σε όλες τις διαστάσεις στην κακή ποιότητα και στο υψηλό κόστος, καθώς και ότι το μετρό θα δώσει λύση, όταν υλοποιηθεί, προσθέτοντας ότι «παλεύουμε η κατασκευή του έργου σύντομα να επανακινηθεί και να σταματήσει η ομηρία της πόλης και των δραστηριοτήτων της».
Ακόμη, η Ήπειρος και η Δυτική Ελλάδα, όπως είπε, θα αποκτήσει επιτέλους οδικές συνδέσεις με την ολοκλήρωση της Ιόνιας και της Ολυμπίας Οδού.
«Τα έργα στα αεροδρόμια, στις λιμενικές υποδομές, στα υδατοδρόμια και στα σιδηροδρομικά δίκτυα, οι συνδυασμένες μεταφορές θα δώσουν στην Ήπειρο και σε όλη τη χώρα, τις υποδομές, για να μπορέσουμε να έχουμε ένα άλλο μοντέλο ανάπτυξης της χώρας», υπογράμμισε ο υπουργός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης