Τελευταία Νέα
Οικονομία

Οι 59 προτάσεις του Πέτρου Δούκα για ένα ελληνικό New Deal – Άρθρο στο www.bankingnews.gr

Οι 59 προτάσεις του Πέτρου Δούκα για ένα ελληνικό New Deal – Άρθρο στο www.bankingnews.gr
Μια «αιρετική» πρόταση για τις αποκρατικοποιήσεις: Να δοθεί η δημόσια περιουσία στο λαό
Για να υπάρξει Ανάπτυξη και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας χρειάζεται ένα τσουνάμι επενδύσεων, αναφέρει ο πρώην υφυπουργός επί κυβερνήσεων ΝΔ, Πέτρος Δούκας, σε άρθρο του στο www.bankingnews.gr.
Για να προκαλέσει ένα τέτοιο τσουνάμι επενδύσεων η Κυβέρνηση πρέπει να δείξει ότι κατανοεί τις προτεραιότητες των επενδυτών και τη διεθνή πραγματικότητα.
Ότι μπορεί να παρατάξει μια Εθνική ομάδα, με στελέχωση πολύ ευρύτερη από το στενό παραδοσιακό της πυρήνα!
Στη ταλαίπωρη χώρα μας πλέον ελάχιστοι ασχολούνται με νέες ιδέες για την ανάπτυξη.
Για πολλούς ανάπτυξη σημαίνει απλά 'ότι αρπάξουμε από «κάνα Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα».

Προτάσεις για ένα ελληνικό New Deal

1. Το πέρασμα των κρατικοδίαιτων και αναξιοκρατούμενων δημοσίων επιχειρήσεων στους πολίτες.
Οι μήνες περνάνε, τα χρόνια περνάνε και οι ΔΕΚΟ λειτουργούν όπως λειτουργούσαν πάντα.
2. Άμεσος περιορισμός και κατάργηση του αριθμού των πιστοποιητικών που απαιτούνται για κάθε αδειοδότηση.
Αυτοί που συλλαμβάνονται να παρανομούν φυσικά και θα τιμωρούνται.
Αλλά τουλάχιστον το 50% των απαιτουμένων πιστοποιητικών είναι χωρίς ουσία και απότοκο της πρωτόγονης δημόσιας διοίκησης.
3. Όσοι τοποθετούνται σε ηγετικά πόστα σε φορείς του Δημοσίου, να μην πληρώνονται περισσότερο από το εισόδημα που δήλωναν πριν τοποθετηθούν.
4. Αποποινικοποίηση των ακάλυπτων επιταγών και αντικατάσταση της σχετικής νομοθεσίας μας με κάποια παραλλαγή αυτής των ΗΠΑ.
5. Κατάργηση του πιστοποιητικού φορολογικής ενημερότητας (με εξαίρεση τους πολιτικούς και τις οικογένειές τους), που είναι παγκόσμια ελληνική ευρεσιτεχνία και καταταλαιπωρεί τους συμπολίτες μας.
6. Για την τόνωση της ρευστότητας και των επενδύσεων, κατάργηση του πόθεν έσχες (με εξαίρεση τους πολιτικούς).
7. Ελεύθερο επαναπατρισμό κεφαλαίων από το εξωτερικό (με εξαίρεση τους πολιτικούς), με 5% εισφορά υπέρ του Δημοσίου με κατάργηση κάθε άλλης καταδίωξης των καταθετών, εκτός αν υπάρχουν βάσιμες υποψίες για εμπλοκή τους σε εμπόριο ναρκωτικών, απαγωγές, τρομοκρατικές δραστηριότητες κλπ.
8. Μείωση του φόρου μεταβίβασης στο 3% (οι εισπράξεις είναι απογοητευτικές ακριβώς επειδή δεν υπάρχουν συναλλαγές).
9. Μείωση του φόρου κληρονομιάς στο 1-2%, χωρίς ποσοτικό όριο
10. Εφαρμογή ενός Φόρου μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας 0,4% επί της αντικειμενικής αξίας κάθε ακινήτου.
11. Σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών στις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες.
12. * ΜΙΑ ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ: για ΟΛΕΣ τις Επιχειρήσεις με τζίρο μέχρι 6 εκατ. ευρώ να τους δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουν να πληρώνουν φόρο 3% ΕΠΙ ΤΟΥ ΤΖΙΡΟΥ, χωρίς καμία απαλλαγή, ή  ανάλογα με τις τρέχουσες φορολογικές διατάξεις.
13. * ΚΑΙ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ: Άμεση αναμόρφωση του Πτωχευτικού Δικαίου που να διευκολύνει την άμεση μετατροπή τραπεζικών δανείων σε μετοχές...
14. Κατάργηση των απαγορευτικών διατάξεων σχετικά με τις επενδύσεις από offshore εταιρείες.
15. Να θεσμοθετηθεί ανεξάρτητη αρχή κατά το πρότυπο των αντιστοίχων στο Ηνωμένο Βασίλειο (Tax Commission) στην οποία μπορεί να προσφεύγει ο φορολογούμενος πριν καταφύγει στο δικαστήριο ώστε να μειωθεί ο αριθμός των υποθέσεων στα διοικητικά δικαστήρια.
16. Να ξεφύγουμε από τυπολατρικές φοροεισπρακτικές πρακτικές που έχουν υιοθετηθεί, συμπεριλαμβανομένου και του ΚΒΣ (Kώδικα Bιβλίων & Στοιχείων), που απαιτούν σημαντικό κόστος παρακολούθησης και συντήρησης, χωρίς να βελτιώνουν τις εισπράξεις του Δημοσίου στην πράξη.
17. Μείωση κατά 50% του αριθμού των συμβούλων κάθε Υπουργού και Υφυπουργού.
18. Μείωση του αριθμού των απασχολουμένων στο Δημόσιο.
19. Περιορισμός του Προϋπολογισμού της Βουλής.
20. Αυστηροποίηση και τήρηση των πειθαρχικών διατάξεων του Υπαλληλικού Κώδικα, ώστε οι ‘κακοί’ υπάλληλοι να αποχωρούν με συνοπτικότερες διαδικασίες από την υπηρεσία.
21. Δραστική μείωση των μυστικών και απόρρητων κονδυλίων του Υπουργείου Εζωτερικών που δεν χρησιμοποιούνται για τους σκοπούς που θα έπρεπε να χρησιμοποιούνται.
22. Δραστική μείωση της κρατικής διαφήμισης.
23. Εγκατάσταση κεντρικού ηλεκτρονικού συστήματος για κάθε παραγγελία φαρμάκων, αντιδραστηρίων, ορθοπεδικού υλικού, κλπ.
24. Να αξιοποιηθεί το στελεχιακό δυναμικό των υπαλλήλων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, παρέχοντάς του την εξουσιοδότηση να πραγματοποιεί ολοένα και περισσότερους επιτόπιους δειγματοληπτικούς ελέγχους σε όλα τα είδη δαπανών, σε Υπηρεσίες ή Νομικά πρόσωπα & οργανισμούς που επιδοτούνται από το δημόσιο ταμείο.
25. Περιορισμός της σπατάλης στους δήμους, τις νομαρχίες και τις περιφέρειες και αυστηρότατος έλεγχος των οικονομικών  τους με εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης
26. Μείωση κατά 30% της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων.
27. Απαγόρευση της δανειοδότησής των πολιτικών κομμάτων από τις τράπεζες με εξασφάλιση την προεξόφληση των μελλοντικών επιχορηγήσεών του.
28. Μείωση κατά 50% των επιχορηγήσεων των think - tank των πολιτικών Κομμάτων (ΙΣΤΑΜΕ κλπ.)
29. Ενεργοποίηση του ν.3492/2006 που είχα συντάξει και που αφορά την Οργάνωση συστήματος ελέγχου για τη διασφάλιση της χρηστής δημοσιονομικής διαχείρισης του Κρατικού Προϋπολογισμού και των εκτός του Κρατικού Προϋπολογισμού φορέων.
30. Επέκταση των επιτόπιων ουσιαστικών ελέγχων (δειγματοληπτικών έστω) στους Ο.Τ.Α. α’ βαθμού και τις επιχειρήσεις τους, καθώς επίσης και στα Α.Ε.Ι. & Τ.Ε.Ι. , στα Ν.Π.Ι.Δ. που χρηματοδοτούνται από το Δημόσιο ή από κοινοτικούς πόρους.
31. ΟΙΚΟΔΟΜΗ: Ο συντελεστής δόμησης 200 μ2 ανά 4 στρέμματα, να εφαρμόζεται αναλογικά και για οικόπεδα με μεγαλύτερη επιφάνεια, ώστε να μειωθεί το κίνητρο συνεχούς κατάτμησης που προκαλεί προβλήματα σε οδοποιία, αποχέτευση, ηλεκτροδότηση, αλλά και, ιδιαίτερα, στο φυσικό περιβάλλον.
31α. Να μην απαιτούνται προ-εγκρίσεις, αλλά ο μηχανικός, γνωρίζοντας τις πολεοδομικές διατάξεις, να αναλαμβάνει υπ' ευθύνη του όλα τα σχετικά με τη κατασκευή και τη τήρηση των διατάξεων και περιορισμών.
32. Τέρμα στα αυθαίρετα: Κάθε αρμόδιος υπάλληλος να ‘χρεώνεται’ μια περιοχή που θα την παρακολουθεί συστηματικά δορυφορικά και με επιτόπιους ελέγχους.
33. Συνέχιση της απελευθέρωσης των εργασιακών σχέσεων ώστε οι αμοιβές να είναι ανάλογες με την πραγματικότητα κάθε επιχείρησης.
34. Κάθε επιχείρηση έχει τις δικές της ιδιαιτερότητες, δυνάμεις και αδυναμίες.
35. Τα ‘σωματεία και τα συνδικάτα’ να υποχρεούνται να δημοσιοποιούν αναλυτικά κάθε έσοδο και κάθε δαπάνη. Να επαναπροσδιορισθούν τα συνδικαλιστικά προνόμια.
36. Απελευθέρωση των ωραρίων εργασίας για όλα τα καταστήματα, χωρίς να μπορούν οι Ενώσεις τους να επιβάλλουν άλλη τάξη πραγμάτων.
37. Να προσκαλέσουμε επιχειρήσεις από όλο τον κόσμο (για παράδειγμα fund managers που αποχωρούν από το Λονδίνο και εγκαθίστανται στη Γενεύη για φορολογικούς λόγους), να εγκαταστήσουν περιφερειακά και GLOBAL HEADQUARTERS στην πατρίδα μας και να εκμεταλλευθούν τα ιδιαίτερα ελκυστικά φορολογικά κίνητρα του Ν. 3427/2005.
38. Για κάθε νέα επένδυση να επιτρέπεται στον επιχειρηματία να μπορεί ο ίδιος να καθορίσει τις αποσβέσεις που θα καταγράψει.
39. Κατάργηση της επιβολής ‘τελών και φόρων υπέρ τρίτων’ (αγγελειόσημο, κλπ), που αυξάνουν το κόστος του τελικού ‘καταναλωτή’.
40. Όλοι οι νέοι και οι νέες από 17-23 ετών να ενταχθούν σε προγράμματα μαθήτευσης (apprenticeship) στα εργοστάσια και τις βιομηχανικές μονάδες της χώρας (όχι σε γραφεία) για δύο καλοκαίρια.
41. Σήμερα, αν κάποιος είναι συνταξιούχος π.χ. στο ΤΕΒΕ/ΟΑΕΕ, δεν μπορεί να είναι μέτοχος σε εταιρεία (ΕΠΕ ή ΑΕ), με ποσοστό πάνω από 3%. Αλλιώς όχι μόνο διακόπτεται η σύνταξή του, αλλά αν είναι συνταξιούχος και άλλου ταμείου συνεχίζει να πληρώνει τις εισφορές στον ΟΑΕΕ, προσαυξημένες μάλιστα κατά 50%. Αντικίνητρο στην επιχειρηματικότητα χωρίς κανένα νόημα.
42. Κίνητρα για την κατασκευή μικρών ιδιωτικών αεροδρομίων
43. Ελάφρυνση της γραφειοκρατίας και των υγειονομικών πιστοποιητικών, ώστε οι αγρότες να μπορούν να διαθέτουν εύκολα στα μαγαζιά την παραγωγή τους.
44. Δημιουργία Ελληνικού Facebook για τους αγρότες. Κάθε αγρότης θα μπορεί να επιδεικνύει το αγρόκτημά του, να συνομιλεί με τους προμηθευτές και τους ενδιαφερόμενους, να ακούει τις συμβουλές τους, να παίρνει παραγγελίες, κλπ.
45. Κίνητρα στους ‘διακινητές’ αγροτικών προϊόντων για την διακίνηση Ελληνικών αγροτικών προϊόντων στην Ελληνική αγορά.
• Επίσης οργάνωση street fares για τα Ελληνικά αγροτικά και βιοτεχνικά προϊόντα σε κεντρικούς δρόμους πόλεων του εξωτερικού.
46. Ευρείας εκτάσεως εισαγωγή εμπειρογνωμόνων από Ολλανδία και Ισραήλ για την εφαρμογή προχωρημένων τεχνολογιών στη γεωργία.
47. Άμεση Χορήγηση Ελληνικής ιθαγένειας σε όσους επενδύουν 2 εκατ. ευρώ σε τοποθετήσεις διάρκειας τουλάχιστον 10 ετών.
48. Άμεση επαναλειτουργία του Χρηματιστηρίου Εμπορευμάτων Πειραιά για συναλλαγές σε σιτάρι, δημητριακά, ελαιόλαδο, καπνά, βαμβάκι, κλπ. (σε συνεργασία με Ένωση Ελληνικών Τραπεζών, ΣΜΕΧΑ, ΠΑΣΕΓΕΣ, Πανεπιστήμιο Πειραιά).
49. Διευκόλυνση της σύνδεσης νησιών και παράκτιων περιοχών με υδροπλάνα.
50. Κίνητρα για την ανακύκλωση απορριμμάτων από φορείς του ιδιωτικού τομέα.
51. Δημιουργία εθνικού πάρκου / δρυμού στο Τατόϊ και σε βουνά όπως ο Ταΰγετος.
52. Εκστρατεία για να φυτευτούν 80 εκατ. δένδρα σε όλη την Επικράτεια.
53. Διευκόλυνση των προσπαθειών και επενδύσεων για την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της χώρας.
54. Διευκόλυνση των επενδύσεων για ανάπτυξη ΓΕΩΘΕΡΜΙΚΩΝ ΠΗΓΩΝ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
55. Απλοποίηση της αστείας νομοθεσίας για την εγκατάσταση πλωτών εξεδρών και εξυπηρέτησης σκαφών αναψυχής.
56. Κίνητρα για τη ανάπτυξη θαλάσσιων ταξί μεταξύ Λιμένα Πειραιά, Ζέας, Φαλήρου, Γλυφάδας, στον Θερμαϊκό, κ.α.
57. Επιτάχυνση της έκδοσης αδειών εξερεύνησης για πετρέλαιο σε Ιόνιο, ηπειρωτική Ελλάδα ( Ν. Ιωαννίνων) και κάποιες περιοχές του Αιγαίου και διευθέτησης των θεμάτων ζωνών οικονομικής εκμετάλλευσης.
58. Εισαγωγή υγροποιημένου φυσικού αερίου, για εξαέρωση σε ειδικές μονάδες στην Καβάλα, και διοχέτευση στο διεθνές δίκτυο αγωγών.

59. ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ: H ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΣΤΟ ΛΑΟ: ΜΙΑ ΑΙΡΕΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ

Η παραγωγικότητα των φορέων του Δημοσίου είναι απελπιστικά χαμηλή.
Χρειάζονται μπόλιασμα με κεφάλαια, μάνατζμεντ και κανόνες λειτουργίας από τον ιδιωτικό τομέα.
Όμως, πολλά από τα αρμόδια στελέχη του δημόσιου τομέα ισχυρίζονται ότι "δεν μπορούμε να ξεπουλήσουμε τώρα που οι τιμές στο Χρηματιστήριο και οι αξίες είναι τόσο καθηλωμένες.
Ας περιμένουμε λίγο!»
«Πάρ’τ’αυγό και κούρευτο», δηλαδή.
Τα ίδια έλεγαν όταν το 2005 αποκρατικοποιήσαμε την Εμπορική Τράπεζα στα 25 ευρώ ανά μετοχή, ενώ η τιμή έπεσε στο 1 ευρώ.
Τα ίδια και με την πώληση μετοχών του ΟΤΕ στα 26 ευρώ.
Μετά η μετοχή κατέρρευσε μέχρι τα 2ευρώ.

-Ζητάμε από τους πολίτες νέους φόρους, χωρίς να τους δίνουμε τίποτα.
Προτείνω να τους δώσουμε ΔΩΡΕΑΝ μεγάλο μέρος της περιουσίας του Δημοσίου.
ΕΧΕΙ ΞΑΝΑΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ;
Μα έτσι προχώρησε η ιδιωτικοποίηση στις σοβιετικού τύπου οικονομίες της Πολωνίας και της Τσεχοσλοβακίας.
Αυτό (με διάφορες παραλλαγές) έκαναν Τσέχοι, Σλοβάκοι, Πολωνοί και Ούγγροι για το πέρασμά τους από τον κομμουνισμό στην ανοικτή οικονομία.
Αντί λοιπόν να συζητάμε ποιά είναι η ‘πραγματική’ αξία κάθε ΔΕΚΟ και πως θα υλοποιηθεί με απόλυτη διαφάνεια ένα πρόγραμμα αποκρατικοποίησης, προτείνω να μοιρασθεί όλη η κρατική περιουσία -που σήμερα αποτελματώνεται και απαξιούται- στους πολίτες.
Από τα συρτάρια των γραφείων των Υπουργών κατ’ευθείαν στα σπίτια των Ελλήνων...
Πως;
Προτείνω:
α. να μετοχοποιηθούν όλοι οι δημόσιοι φορείς που έχουν εμπορικό αντικείμενο
β. να εισαχθούν οι μετοχές τους με συνοπτικές διαδικασίες στο ΧΑΑ (είχα περάσει σχετικό νόμο το 1993)
γ. να μοιρασθούν οι μετοχές τους στα 11 εκατομμύρια ελλήνων που θα μπορούν ελεύθερα να τις διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο
Τυχόν μεγαλοεπενδυτές που θα ενδιαφερόντουσαν να επενδύσουν και να αποκτήσουν τον καταστατικό έλεγχο οποιασδήποτε από τις παραπάνω εταιρείες, θα απευθύνοντο κατευθείαν στους πολίτες μέσω του Χρηματιστηρίου και όχι στους υπουργούς.

ΕΥΕΡΓΕΤΙΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

(1) οι πολίτες θα αισθανθούν, επιτέλους, πως συμμετέχουν σε κάτι.
Η απρόσωπη κρατική περιουσία θα γίνει άμεσα ‘δική τους’.
(2) ενώ το κράτος είναι παντελώς αδιάφορος και ανίκανος ιδιοκτήτης και μάνατζερ, οι πολίτες θα δείξουν άμεσο ενδιαφέρον για τη σωστή αξιοποίηση όλης αυτής της περιουσίας.
(3) θα τονωθεί το χρηματιστήριο που είναι βασικός πόλος έλξης κεφαλαίων και μοχλός ανάπτυξης.
(4) θα τονωθεί η οικονομική δραστηριότητα, αφού, επιτέλους, θα ενεργοποιηθούν όλα αυτά τα περιουσιακά στοιχεία!

ΤΙ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΜΕ ΤΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΚΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΕΙΣ;
ΠΡΟΤΕΙΝΩ, όταν κάποιος πολίτης πουλήσει κάποιες από τις μετοχές του –που θα έχει παραλάβει δωρεάν- μέσω του Χρηματιστηρίου, το 30% από αυτά που θα εισπράξει να φορολογούνται «αυτοτελώς» για να έχει και κάποιο σημαντικό όφελος το Δημόσιο και με αυτά τα χρήματα να επαναγοράσει όσο χρέος μπορεί...
Το υπόλοιπο 70% να μένει –αφορολόγητο πλέον- στη τσέπη των συμπολιτών μας...
Το ίδιο να γίνει και για την επανακεφαλαιοποίηση των Ελληνικών Τραπεζών! Εφόσον εμείς, οι φορολογούμενοι πολίτες θα πληρώσουμε όλους τους φόρους για να αποπληρωθούν οι τόκοι και τα χρεολύσια των δανείων μέσω των οποίων θα χρηματοδοτηθεί η ανακεφαλαίωση των τραπεζών, ας εκδοθούν μόνο απλές κοινές μετοχές και ας δοθούν αυτές εξ´ ίσου στους φορολογούμενους πολίτες.

Πέτρος Γ. Δούκας
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης