Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Το Παρατηρητήριο Τιμών του υπ. Ανάπτυξης είναι για τα σκουπίδια - Δημιουργούσαν διευθύνσεις για τους... πρόθυμους στο όνομα του πολίτη

Το Παρατηρητήριο Τιμών του υπ. Ανάπτυξης είναι για τα σκουπίδια - Δημιουργούσαν διευθύνσεις για τους... πρόθυμους στο όνομα του πολίτη
Η αρχική ιδέα έπεσε στο τραπέζι όταν ήταν υπουργός Ανάπτυξης ο Άκης Τσοχατζόπουλος στις αρχές του 2000...
Ένας διευθυντής, τρεις προϊστάμενοι και πέντε υπάλληλοι είναι η ισχυρή ομάδα, δηλαδή η «καρδιά» του πολυδιαφημιζόμενου προγράμματος του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας με την ονομασία Παρατηρητήριο Τιμών που σκοπό έχει την ενημέρωση των καταναλωτών.
Η αρχική ιδέα έπεσε στο τραπέζι όταν ήταν υπουργός Ανάπτυξης ο Άκης Τσοχατζόπουλος στις αρχές του 2000. Οι επόμενοι  υπουργοί δεν ασχολήθηκαν όσο θα έπρεπε με το πρόγραμμα  και μόνο όταν ανέλαβε η Λούκα Κατσέλη υπουργός Ανάπτυξης στα τέλη του 2009 υπήρξε κάποια κινητικότητα.  
Το Παρατηρητήριο Τιμών μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο με τη μόνη προϋπόθεση να υπάρχει η βούληση από ην πολιτική  ηγεσία του  αρμόδιου υπουργείου.
Μηχανισμούς παρακολούθησης των τιμών των βασικών προϊόντων  έχουν σχεδόν όλες οι ανεπτυγμένες χώρες.
Στην Ελλάδα μάλλον έγινε με σκοπό τη δημιουργία διευθυντικών θέσεων και προϊσταμένων κι όλα αυτά στο όνομα της προστασίας  των καταναλωτών.
Τα ανεπτυγμένα κράτη που προοδεύουν έχουν προσθέσει στη βάση δεδομένων και τις τιμές παραγωγού και των πρώτων υλών της βιομηχανίας. Δεν κάνουν απλά τιμοληψίες αλλά  παρακολουθούν τις τιμές και τους συντελεστές που τις διαμορφώνουν.
Με τη μεθοδολογία αυτή το αντίστοιχο υπουργείο της Γερμανίας  έσπασε το καρτέλ τσιμέντου, όπως κι άλλα καρτέλ που έκλεβαν τους καταναλωτές και λειτουργούσαν με τη μορφή συμφωνιών από τους ισχυρούς παίκτες της αγοράς.
Το εγχώριο Παρατηρητήριο Τιμών όμως είναι μια ελληνική πατέντα με σκοπό να «αποστρατεύονται» οι δικοί τους άνθρωποι με το βαθμό του διευθυντή και ταυτόχρονα να πωλούν υλικοτεχνική υποδομή οι εταιρείες πληροφορικής στο κράτος.  
Η καταγραφή των τιμών δεν βοηθάει τον καταναλωτή διότι σε καμία περίπτωση δεν θα βρεθεί ένας που θα διανύσει μια απόσταση χιλιομέτρων για να αγοράσει ένα προϊόν με τιμή  χαμηλότερη έως και  ένα ευρώ σε σύγκριση με το κατάστημα τροφίμων που είναι δίπλα του.  
Στελέχη εταιρειών που πραγματοποιούν έρευνες αγοράς λένε απλά και καθαρά λένε ότι το Παρατηρητήριο Τιμών είναι για τα σκουπίδια. Τα ίδια όμως υποστηρίζουν ότι μπορεί να αποκτήσει  αξία όταν η βάση δεδομένων εμπλουτιστεί με στοιχεία από την Ελληνική Στατιστική Αρχή.
Όταν οι αρμόδιοι δεν γνωρίζουν πόσο πουλάει ο παραγωγός τη ντομάτα, έχει νόημα η λιανική της τιμή στο ράφι του σούπερ  μάρκετ.  
Μόλις ο χθες ο υφυπουργός Ανάπτυξης Γεράσιμος Γιακουμάτος ανακοίνωσε ότι η τιμή του «φρέσκου» γάλακτος μειώθηκε έως  10 λεπτά. Πράγματι η τιμή του από τα 1,48 μειώθηκε στα 1,40 ευρώ.
Είναι προφανές ότι η εγχώρια βιομηχανία τροφίμων έκανε μία  χάρη στον υφυπουργό Γεράσιμο Γιακουμάτο.   
Να αναφερθεί ότι το 2011 ο Μιχάλης Χρυσοχοίδης όταν ήταν υπουργός Ανάπτυξης κατήργησε τα περιθώρια κέρδους   απελευθερώνοντας πλήρως τις τιμές των προϊόντων.
Τι έκανε δηλαδή; Αυτό που κάνουν όλες οι οργανωμένες κοινωνίες που είναι σε θέση να διαμορφώνουν τις τελικές τιμές με βάση την προσφορά και τη ζήτηση και κυρίως τον ανταγωνισμό.  
Τέλος να σημειωθεί ότι στην εποχή των μνημονίων αλλάζει το  οργανόγραμμα του υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας το οποίο προβλέπει τη μείωση των διευθύνσεων σε  10 από 26 σήμερα και τη δημιουργία τριών γενικών διευθύνσεων.
Στελέχη του υπουργείου λένε ότι έρχεται… ανθρωποσφαγή και το ζητούμενο είναι ποιοι θα καταλάβουν τις νέες θέσεις των διευθυντών;
  
Νίκος Θεοδωρόπουλος
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης