Τελευταία Νέα
Απόψεις - Άρθρα

Καλή η… εμπιστοσύνη, αλλά δεν αρκεί

tags :
Καλή η… εμπιστοσύνη, αλλά δεν αρκεί
Η εκτόξευση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης και η βελτίωση του κλίματος δεν γεμίζει τα ταμεία των καταστημάτων
Η αλήθεια είναι το κλίμα έχει αλλάξει μετά τις εκλογές, τις εξαγγελίες αλλά και τα πρώτα μέτρα της κυβέρνησης για μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με τη Nielsen ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης στην Ελλάδα σκαρφάλωσε -κατά το γ' τρίμηνο του 2019- στις 84 μονάδες, πλησιάζοντας για πρώτη φορά τον ευρωπαϊκό δείκτη που διαμορφώθηκε στις 88 μονάδες.
Παράλληλα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΙΟΒΕ, η καταναλωτική εμπιστοσύνη έφτασε σε υψηλό 19 ετών, τον Σεπτέμβριο, με τον δείκτη οικονομικού κλίματος να διαμορφώνεται στις 107,2 μονάδες από 105,3 μονάδες.
Όπως αναφέρει το ΙΟΒΕ, η θετική επίδραση του εκλογικού αποτελέσματος στις προσδοκίες πολιτών και επιχειρήσεων διατηρείται. Βέβαια, σε αυτή τη μέτρηση αξιολογούνται ευνοϊκά, προς το παρόν, περισσότερο οι προγραμματικές κατευθύνσεις της νέας κυβέρνησης, καθώς σε επίπεδο νομοθετικού έργου οι παρεμβάσεις είναι ηπιότερες.
Όμως και αυτές (π.χ. μείωση ΕΝΦΙΑ, επέκταση ρύθμισης οφειλών έως 120 δόσεις), όπως σημειώνεται, επηρεάζουν θετικά τις προσδοκίες των νοικοκυριών. Η καλή εξέλιξη ορισμένων βραχυχρόνιων δεικτών που αφορούν στα νοικοκυριά, όπως της ανεργίας και του πληθωρισμού, επίσης επιδρά θετικά στις σχετικές προσδοκίες τους, ενώ και από τη σχέση με τους εταίρους και πιστωτές δεν προκύπτει προβληματισμός, προστίθεται ακόμα.
Όπως καταγγέλλουν, όμως, οι έμποροι, αυτή η βελτίωση της καταναλωτικής εμπιστοσύνης δεν έχει φτάσει στα ταμεία των καταστημάτων.
Κι αυτό γιατί έως το τέλος του έτους, νοικοκυριά και επιχειρήσεις πρέπει να αποδώσουν 7 δισ. ευρώ, κάτι που είναι ιδιαίτερα αρνητικό για την κατανάλωση.
Χωρίς, όμως, ιδιωτική κατανάλωση, η οικονομία δεν προχωρά...

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης