Βελτιώνονται τα περιθώρια διύλισης στο γ' τρίμηνο 2019 – Ικανοποίηση από ΕΛΠΕ και Motor Oil για το β' τρίμηνο 2019

Βελτιώνονται τα περιθώρια διύλισης στο γ' τρίμηνο 2019 – Ικανοποίηση από ΕΛΠΕ και Motor Oil για το β' τρίμηνο 2019
Χαμηλότερα επιτόκια δανεισμού διαπραγματεύονται οι εταιρείες του κλάδου μειώνοντας τα χρηματοοικονομικά τους κόστη
Τα περιθώρια διύλισης, τα οποία στο δεύτερο τρίμηνο βρέθηκαν σε χαμηλό πέντε ετών επηρέασαν τα αποτελέσματα των Motor Oil και ΕΛΠΕ, όπως άλλωστε περίμεναν οι αναλυτές.
Οι διοικήσεις των δύο εταιρειών κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των αναλυτών μέσω τηλεδιάσκεψης σημείωσαν την ικανοποίησή τους για τα αποτελέσματα με δεδομένο το περιβάλλον μέσα στο οποία δραστηριοποιήθηκαν και τόνισαν πως τα περιθώρια στο τρίτο τρίμηνο καταγράφουν σημαντική βελτίωση.
Και οι δύο εταιρείας χαρακτήρισαν «τίμια» τα αποτελέσματα.
Η διοίκηση της Motor Oil σημείωσε πως ακολούθησε μία τακτική στο δεύτερο τρίμηνο με το σκεπτικό «αν δεν βγάζεις λεφτά δεν έχει νόημα η πώληση» προκειμένου να περιορίσει τις πιθανές απώλειες.
Η διοίκηση των ΕΛΠΕ ανέφερε πως η μόλυνση μεγάλων ποσοτήτων ρωσικού αργού στον αγωγό Druzhba, που τροφοδοτεί χώρες της Ανατολικής και Κεντρικής Ευρώπης, διατάραξε τον εφοδιασμό ρωσικού αργού για μεγάλο διάστημα στο Β’ Τρίμηνο.
Σαν αποτέλεσμα, επηρεάστηκαν σημαντικά, όχι μόνο η διαθεσιμότητα και οι τιμές αργών Urals, αλλά και αυτές άλλων τύπων αργού (κυρίως υψηλού θείου) που χρειάστηκε να συμπληρώσουν τον εφοδιασμό πολλών διυλιστηρίων στην περιοχή.
Τα παραπάνω, σε συνδυασμό με τα αδύναμα περιθώρια στα περισσότερα προϊόντα, οδήγησαν τα περιθώρια σύνθετων διυλιστηρίων σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα.
Από την άλλη πλευρά  και οι δύο διοικήσεις τόνισαν πως τα επιτόκια δανεισμού μειώνονται και γίνεται προσπάθεια να μειωθούν τα χρηματοοικονομικά κόστη.
Τα χρηματοοικονομικά κόστη των ΕΛΠΕ μειώθηκαν 10% και θα μειωθούν περαιτέρω στο τρίτο τρίμηνο καθώς η εταιρεία προχώρησε στην αποπληρωμή Eurobond 325 εκατ. ευρώ με επιτόκιο 5,25% και εξετάζει τις δυνατότητες που έχει για περαιτέρω βελτίωση.
Στο δεύτερο τρίμηνο των ΕΛΠΕ τα χρηματοοικονομικά κόστη μειώθηκαν 10% και στα 34 εκατ. ευρώ.
Ο καθαρός δανεισμός είναι πλέον στα 1,4 δισ. ευρώ με τη μόχλευση να έχει περιοριστεί στο 37%.
Αντίστοιχα, μειώθηκε και ο καθαρός δανεισμός της Motor Oil στα 218 εκατ. ευρώ χωρίς την επίδραση του λογιστικού προτύπου 16 λόγω των πολύ καλών λειτουργικών ταμειακών ροών.
Η Motor Oil βρίσκεται σε διαπραγμάτευση με τις τράπεζες προκειμένου να αναχρηματοδοτήσει δάνεια με καλύτερους όρους.
Η ζήτηση στην Ελλάδα είναι σταθερή και βαίνει βελτιούμενη σύμφωνα με τη διοίκηση των ΕΛΠΕ, ενώ για το δεύτερο τρίμηνο ο κ. Τζανεττάκης, αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, σημείωσε πως οι πολλές εκλογές που έγιναν στην Ελλάδα (δημοτικές, ευρωεκλογές και βουλευτικές) ενίσχυσαν την εγχώρια ζήτηση.
Σύμφωνα με τα ΕΛΠΕ η ζήτηση στην εσωτερική αγορά καυσίμων το Β’ Τρίμηνο 2019 ανήλθε στα 1,6 εκατ. τόνους (+4%), κυρίως λόγω αυξημένης κατανάλωσης πετρελαίου θέρμανσης τον Απρίλιο, ενώ η ζήτηση καυσίμων κίνησης κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα με τα περσινά.
Η Motor Oil αναθεώρησε την εκτίμηση για επενδύσεις ύψους 115 εκατ. ευρώ από 90 εκατ. ευρώ, ενώ τα ΕΛΠΕ επανέλαβαν την εκτίμηση για επενδύσεις 260-280 εκατ. ευρώ στο σύνολο της χρήσης.
Τέλος, η διοίκηση της Motor Oil μετά από ερώτηση αναλυτή, δεν έδωσε κάποια ενημέρωση αναφορικά με την πρόσφατη εξαγορά της IBG.

Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Γιώργος Κατικάς

BREAKING NEWS