Για το 2021 και υπό όρους οι μειώσεις στα πλεονάσματα – Η ελληνική κυβέρνηση υπαναχώρησε μετά την άρνηση των δανειστών - Εκτός στόχου ΑΕΠ 4%

Για το 2021 και υπό όρους οι μειώσεις στα πλεονάσματα – Η ελληνική κυβέρνηση υπαναχώρησε μετά την άρνηση των δανειστών - Εκτός στόχου ΑΕΠ 4%
Υπό αυτούς τους όρους είναι αδύνατος ο στόχος για ρυθμό αύξησης 4% το 2020... ίσως προσεγγίσει το 2,5% απέχει δηλαδή από τα σχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ.
Μετά την ξεκάθαρη άρνηση της Γαλλίας και της Γερμανίας και συνολικά των Βρυξελλών στο αίτημα για μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων η ελληνική κυβέρνηση ανέκρουσε πρύμναν και παγώνει προσωρινά τα σχέδια της να προτείνει αλλαγές στους στόχους μείωσης των πρωτογενών πλεονασμάτων.
Το θέμα θα εξεταστεί από το 2021 και μετά.

Είναι πολύ σημαντικό να τονιστεί ότι η Ελλάδα είχε ζητήσει ακόμη και τμηματική μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων από 3,5% σε 3% το 2020 και 2,5% το 2021 αλλά οι δανειστές αρνήθηκαν. 
Με βάση νεότερες πληροφορίες οι δανειστές θα είναι διατεθειμένοι να εξετάσουν μείωση πρωτογενών πλεονασμάτων το 2021 αλλά θα ισχύσει το νέο πλαίσιο το 2022 δηλαδή την τελευταία χρονιά που το πρωτογενές πλεόνασμα θα είναι 3,5% του ΑΕΠ.
Από το 2023 και έως το 2060 το πρωτογενές πλεόνασμα έχει κλειδώσει στο 2,2% του ΑΕΠ.
Οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν πλήρως το bankingnews που εδώ και εβδομάδες αναφέρει ότι είναι αδύνατο οι ευρωπαίοι να υπαναχωρήσουν στο ζήτημα του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Υπό αυτούς τους όρους είναι αδύνατος ο στόχος για ρυθμό αύξησης 4% το 2020... ίσως προσεγγίσει το 2,5% απέχει δηλαδή από τα σχέδια της κυβέρνησης της ΝΔ.

Από τις διερευνητικές επαφές που έχουν γίνει έως τώρα με το Γάλλο πρόεδρο E. Macron και στις 29 Αυγούστου με τη Γερμανίδα καγκελάριο Α. Merkel εξάγεται το συμπέρασμα ότι οι δανειστές δεν δίνουν το «πράσινο φως» για τη μείωση των στόχων στα πρωτογενή πλεονάσματα.
Έτσι, το Μέγαρο Μαξίμου μεταθέτει το θέμα για το 2021 και μετά, τονίζοντας ότι προηγείται το μεταρρυθμιστικό σχέδιο.
«Προτάσσουμε το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο ώστε να έχουμε αξιοπιστία και να θέσουμε θέμα πρωτογενών πλεονασμάτων από το 2021 και μετά» επιβεβαίωσε σήμερα (27/8/2019) ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας, ερωτηθείς εάν ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συζητήσει στο Βερολίνο τα πρωτογενή πλεονάσματα.
Επίσης, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν θα υπάρχει τεχνική συζήτηση για τη μείωση των πρωτογενών πλεονασμάτων κατά τη συνάντηση του υπουργού Οικονομικών, Χρήστου Σταϊκούρα, με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών, Olaf Scholz.

Τι ανέφερε νωρίτερα το www.bankingnews.gr

Στην γραμμή Macron και η Merkel για το πλεόνασμα της Ελλάδος…. ναι μεν αλλά – Ανατροπή μόνο εάν χαλαρώσουν οι δημοσιονομικοί κανόνες στην ΕΕ

Στην γραμμή Macron του Γάλλου προέδρου θα κινηθεί και η Γερμανίδα Καγκελάριος A. Merkel στο ελληνικό αίτημα για μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος.
O έλληνας πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί με την Merkel στις 29 Αυγούστου 2019....και ενώ είναι βέβαιο ότι θα κερδίσει την ανοχή της Γερμανίας για την μείωση των φορολογικών συντελεστών...στο πρωτογενές πλεόνασμα θα επικρατήσει το ναι μεν αλλά....
Με βάση πηγή στις Βρυξέλλες που μίλησε στο bankingnews η Merkel όπως και όλοι οι ευρωπαίοι ηγέτες δεν μπορούν να δεσμευθούν να αλλάξουν οι συμφωνίες για το πρωτογενές πλεόνασμα στην Ελλάδα.
Η μόνη περίπτωση να εξεταστεί το ελληνικό αίτημα είναι να χαλαρώσουν οι δημοσιονομικοί κανόνες στην ΕΕ συνολικά και μόνο τότε θα μπορούσε να μειωθεί τμηματικά από 3,5% σε 3% και εν συνεχεία σε 2,5% το πρωτογενές πλεόνασμα.
Η ανησυχία για ύφεση στην ΕΕ ίσως οδηγήσει σε χαλάρωση των δημοσιονομικών κανόνων και σε αυτή την περίπτωση θα μπορούσε να βρεθεί κερδισμένη η Ελλάδα.
Μονομερής ενέργεια ειδικά για την Ελλάδα οι δανειστές δεν θα επιχειρήσουν.
Η Γερμανίδα Καγκελάριος A. Merkel είναι θετική στην νέα οικονομική πρόταση που προωθεί ο Κυριάκος Μητσοτάκης ο έλληνας πρωθυπουργός αλλά είναι πολύ διστακτική να αλλάξει συμφωνίες που έχουν ληφθεί μέσω Eurogroup με επίκεντρο το ελληνικό χρέος.
Η ίδια πηγή στις Βρυξέλλες ανέφερε ότι εάν χαλαρώσουν οι δημοσιονομικοί κανόνες στην Ευρώπη λόγω του κινδύνου ύφεσης τότε θα μπορούσε να παρθεί μια πολιτική απόφαση μείωσης των πρωτογενών πλεονασμάτων με ορίζοντα το 2021.
Να σημειωθεί ότι το πρωτογενές πλεόνασμα επιβλήθηκε από τα Eurogroup στην Ελλάδα ώστε να διασφαλιστεί ότι θα πληρωθούν τα 250 δισεκ. δάνεια που έχει λάβει η Ελλάδα.
Η Ελλάδα υποχρεούται να επιτυγχάνει πλεόνασμα 3,5% επί του ΑΕΠ για το διάστημα 2018 με 2022 και από το 2023 έως το 2060 θα μειωθεί το υποχρεωτικό ελάχιστο πρωτογενές πλεόνασμα στο 2,2%.
Οι γάλλοι ήταν αρνητικοί και στην πρόταση τμηματική μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος από 3,5% σε 3% το 2020 και 2,5% το 2021.
Με βάση καλά ενημερωμένη πηγή και η Γερμανία δεν θα θέλει να διακινδυνεύσει την βιωσιμότητας του ελληνικού χρέους οπότε θα παραπέμψει στο μέλλον – ίσως από το 2021 – τυχόν επαναξιολόγησης της μείωσης του πρωτογενούς πλεονάσματος.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι οι δανειστές στο Eurogroup 9 Οκτωβρίου 2019 ή στις 7 Νοεμβρίου 2019 δεν θα αποφασίσουν μείωση πρωτογενούς πλεονάσματος όπως αναμενόταν.
Οι δανειστές θα μπορούσαν να εξετάσουν μείωση του πρωτογενούς πλεονάσματος τμηματικά – κλιμακωτά και υπό όρους καθώς το πρωτογενές πλεόνασμα συνδέεται άμεσα με την εξυπηρέτηση του χρέους.
Με βάση ορισμένες πηγές θα μπορούσε για το 2021 να μειωθεί το πρωτογενές πλεόνασμα 0,50% στο 3% από 3,5% και το 2022 να μειωθεί ακόμη 0,50% στο 2,5% από 3%.
Για να μπορέσει η Ελλάδα όμως να πάρει το πράσινο φως που σίγουρα θα είχε ιδιαίτερη σημειολογία θα πρέπει να προσφέρει ισχυρά ανταλλάγματα αφενός γιατί το πρωτογενές πλεόνασμα συνδέεται άμεσα με την εξυπηρέτηση του χρέους αφετέρου δεν θα πρέπει να δοθούν λάθος μηνύματα στις αγορές και λόγω Brexit αλλά και Ιταλίας.
Με βάση θεσμική πηγή που μίλησε πρόσφατα στο bankingnews η ελληνική κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει πάρει το πράσινο φως
Η μείωση από 3,5% σε 3% δηλαδή μείωση 0,5% ισοδυναμεί σχεδόν 1 δισεκ. ευρώ όφελος.
Η Ελλάδα για να καταφέρει να πετύχει μείωση πρωτογενούς πλεονάσματος
1)Μειώνει τις απαιτήσεις της και από 3,5% που είναι το πρωτογενές πλεόνασμα ζητάει 3% αντί 2,5% που αρχικώς ζητούσε.
Μείωση 0,5% του πρωτογενούς πλεονάσματος θα μπορούσε να περάσει πιο εύκολα από τους δανειστές έναντι μείωσης 1%.
Σε επόμενη φάση θα μπορούσε να ζητήσει και νέα μείωση 0,50%.
2)Θα προσφέρει στους δανειστές ένα πλέγμα μεταρρυθμίσεων που θα παρουσιάσει ο πρωθυπουργός τόσο στην ΔΕΘ όσο και στα Eurogroup ο υπουργός οικονομικών.
3)Θα επικαλεστεί το βασικό επιχείρημα ότι οι αποδόσεις των ελληνικών ομολόγων βρίσκονται σε ιστορικά χαμηλά σε σχέση με το παρελθόν οπότε έχει βελτιωθεί προφίλ δανεισμού της Ελλάδος καταλυτικά.
Η απόδοση του 10ετούς ομολόγου στην Ελλάδα βρίσκεται στο 1,92% με ιστορικό χαμηλό 1,90% που σημειώθηκε πρόσφατα.

Τα αντικίνητρα

 -Τα βασικά αντικίνητρα είναι ότι τέλη Οκτωβρίου θα οριστικοποιηθεί εάν υπάρχει ή όχι deal με την Βρετανία και θα υιοθετηθεί σκληρό Brexit ή κάποια συμφωνία.
Το ζήτημα του Brexit είναι κεφαλαιώδες για την Ευρώπη και τις αγορές.
-Πιθανότατα να διεξαχθούν εκλογές στην Ιταλία.
Θα έχουν αποσαφηνιστεί προθέσεις από την πλευρά της ιταλικής ακροδεξιάς όσον αφορά την ακολουθούμενη οικονομική πολιτική.
Βέβαια ειδικά στην Ιταλία όλα τελούν υπό την αίρεση εάν σχηματιστεί κυβέρνηση σοσιαλδημοκρατών και Κινήματος 5 Αστέρων.
-Θα διεξαχθούν εκλογές στην Αργεντινή επηρεάζοντας τις αναδυόμενες αγορές
-Θα έχει ήδη κατατεθεί ο προϋπολογισμός 2020 στην Ελλάδα
-Θα έχουν ξεδιπλωθεί οι στρατηγικές των κεντρικών τραπεζών ΕΚΤ και FED ως προς την ακολουθούμενη πολιτική αλλά οι κίνδυνοι είναι ακόμη ισχυροί στις διεθνείς αγορές.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS