Στον αέρα επενδύσεις 250 εκατ ευρώ για τα ελληνικά υδατοδρόμια

Στον αέρα επενδύσεις 250 εκατ ευρώ για τα ελληνικά υδατοδρόμια
Με τα 250 εκατ. ευρώ η Hellenic Seaplanes θέλει να επεκτείνει τον στόλο της κατά 20 υδροπλάνα
Στον αέρα παραμένει η κατασκευή των υδατοδρομίων στην χώρα μας, για 3η συνεχή χρονιά λόγω της καθυστέρησης του σχετικού νόμου και την υπογραφή των Κοινών Υπουργικών Αποφάσεων.
Την ίδια στιγμή σε φάση αναμονής βρίσκονται οι επενδυτές οι οποίοι έχουν εξαγγείλει την υλοποίηση επενδύσεων πάνω από 250 εκατ. ευρώ.
Για επενδύσεις στην Ελλάδα μέσω της Hellenic Seaplanes, έχουν ενδιαφερθεί ομάδα κινέζων επενδυτών μαζί με την αγγλική επενδυτική εταιρεία, οι οποίοι μάλιστα επισκέφτηκαν πρόσφατα  την Ελλάδα και συγκεκριμένα το λιμάνι της Ελευσίνας με σκοπό να δουν από κοντά τις υφιστάμενές εγκαταστάσεις του.
Τα κεφάλαια που προτίθεται να επενδύσει η ομάδα των κινέζων επενδυτών μέσω της Petrichor Capital Partners θα χρησιμοποιηθούν για την ανάπτυξη του Μητροπολιτικού Υδατοδρομίου της Ελευσίνας, ένας υπερσύγχρονος θαλάσσιος αερολιμένας υψηλών προδιαγραφών η αξιοποίηση του οποίου θα ενισχύσει οικονομικά την πόλη και την γύρω περιοχή.
Με τα 250 εκατ. ευρώ η Hellenic Seaplanes θέλει να επεκτείνει τον στόλο της κατά 20 υδροπλάνα αλλά και να κατασκευάσει περί τα 100 υδατοδρόμια (50 μικρού μεγέθους, 50 μεσαίου μεγέθους και 10 μεγάλα) σε όλη την χώρα.
Αυτή τη στιγμή το αδειοδοτημένο δίκτυο αποτελείται μόνο από τα υδατοδρόμια της Κέρκυρας, των Παξών και της Πάτρας, δηλαδή σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για ένα βιώσιμο δίκτυο, ακόμη και αν προστεθούν σε αυτό η Κεφαλονιά και η Λευκάδα όπου τρέχουν αυτή την περίοδο οι σχετικές διαδικασίες από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων. 
Σύμφωνα με την Hellenic Seaplanes το επενδυτικό της σχέδιο θα οδηγήσει στην δημιουργία πάνω από 1.400 θέσεις εργασίας, ενώ θα φέρει έσοδα άνω του 1 δισ. στο Δημόσιο μέσω ΦΠΑ και άλλων φόρων.
Σε φάση αναμονής βρίσκονται και τα Ελληνικά Υδατοδρόμια που έχει αναλάβει την αδειοδότηση, κατασκευή και διαχείριση του δικτύου υδατοδρομίων που αναμένεται να αναπτυχθεί στην ελληνική επικράτεια.
Πρόσφατα η Άκτωρ Facility Management, θυγατρική του Ομίλου Ελλάκτωρ, αύξησε από το 35% σε 55% το ποσοστό συμμετοχής της στην Ελληνικά Υδατοδρόμια.
Η κίνηση αυτή ενισχύει την άποψη για επαναφορά των υδροπλάνων που θα ανοίξει το δρόμο για την προσέλκυση ιδιωτικών επενδύσεων που θα υπερβούν τα 300 εκατ. ευρώ.
Έως τώρα, έχουν αδειοδοτηθεί τρία υδατοδρόμια στη Δυτική Ελλάδα, στην Κέρκυρα, τους Παξούς και την Πάτρα. Σε εξέλιξη βρίσκεται από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων, η διαδικασία αδειοδότησης άλλων πέντε υδατοδρομίων στην Κεφαλονιά, την Ιθάκη, τη Λευκάδα, το Μεγανήσι και τη Ζάκυνθο.
Για τη διαδικασία αδειοδότησης, η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων συνεργάζεται με την εταιρεία Ελληνικά Υδατοδρόμια, ενώ την αδειοδότηση του υδατοδρομίου Ζακύνθου έχει αναλάβει το Λιμενικό Ταμείο Ζακύνθου μαζί με την Περιφέρεια.
Ειδικά για τον σταθμό της επιβίβασης και λειτουργία του υδαροδρομίου στην Κέρκυρα που έχει αναλάβει η Ελληνικά Υδατοδρόμια θα γίνει διεθνής, καθώς μέσω ευρωπαϊκού προγράμματος ο ΟΛΚΕ θα χρηματοδοτήσει τον ειδικό εξοπλισμό στο πλαίσιο της προσπαθειας δημιουργίας δικτύου με τη νότια Ιταλία.
Πρόκειται για το έργο με τίτλο SWAN (Enhancing regional transportation through Sustainable Water Aerodrome Network) το οποίο αφορά στην ανάπτυξη ενός δικτύου υδατοδρομίων μεταξύ της Κέρκυρας και περιοχών της Νότιας Ιταλίας.

Ελένη Μπότα
www.bankingnews.gr

Ελένη Μπότα

BREAKING NEWS