Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

«Άλλα κόλπα» στην ακτοπλοΐα από την Newsphone

tags :
«Άλλα κόλπα» στην ακτοπλοΐα από την Newsphone
Εξίσωση για δυνατούς λύτες η ανακοίνωση της 14/6 της Newsphone αναφορικά με τις αλλαγές που γίνονται σε θυγατρικές της
Απαντήσεις για όλα τα ερωτήματα που προκύπτουν από την ανακοίνωση της εταιρείας με ημερομηνία 14/6 προτίθεται όπως ισχυρίζεται θα δώσει η διοίκηση της Newsphone στη γενική συνέλευση της 28ης Ιουνίου.
Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρίας θα λάβουν χώρα το επόμενο διάστημα κάποιες σημαντικές αλλαγές που δίνουν την εντύπωση ότι η εισηγμένη αποχωρεί από τη ναυτιλία ή τουλάχιστον έτσι ερμηνεύτηκε από αρκετούς από όσους τη διάβασαν.
Η εταιρεία ουσιαστικά ανέφερε πως το διοικητικό συμβούλιο ενέκρινε την παροχή συναίνεσης για την αγορά από την 100%  θυγατρική «Έργον Συμμετοχών» των μετοχών της Λεβάντε Φέρρις V.
Επίσης ενέκρινε την αποεπένδυση από την Λεβάντε Φέρρις V, την αύξηση της οποίας θα καλύψουν οι βασικοί μέτοχοι της μητρικής (αντί της Έργον) και η εισηγμένη θα πάρει πίσω 2,525 εκατ. ευρώ, θα ακυρωθούν οι μετοχές που έχει στη Λεβάντε Φέρρις V και θα δώσει δάνειο στη Λεβάντε Φέρρις ΙΙΙ που ελέγχεται από τους βασικούς μετόχους 2,5 εκατ. ευρώ για την αγορά πλοίου.
Σύμφωνα με στελέχη της διοίκησης η εταιρεία δεν αποχωρεί από την ακτοπλοΐα.
Βάσει ισολογισμού 2017 της Έργον Συμμετοχών, το σύνολο περίπου των κεφαλαίων της έχει διατεθεί ως επένδυση στη Λεβάντε Φέρρις και συγκεκριμένα ποσό 4 εκατ. ευρώ καταβλήθηκε για την αγορά 18,55% του κεφαλαίου της.
Η Λεβάντε Φέρρις έχει στην κατοχή της το πλοίο Fior Di Lebante που κάνει τη γραμμή Ζάκυνθο-Κυλλήνη από το Δεκέμβριο του 2014.
Ωστόσο, δημιουργούνται ερωτήματα όπως ποια θα είναι τα ποσοστά συμμετοχής σε διάφορες θυγατρικές του ομίλου μετά τις πράξεις που έχουν ανακοινωθεί, αν θα συνεχίσουν να ενοποιούνται όλες οι θυγατρικές, αν το πλοίο που έχει η Λεβάντε Φέρρις V, θα είναι αυτό που θα αγοράσει η Λεβάντε Φέρρις ΙΙΙ ή θα είναι κάποιο άλλο, γιατί αγοράζει η Έργον μία εταιρεία από την οποία αποεπενδύει η μητρική και παραιτείται η ίδια από το δικαίωμα της αύξησης κ.α.
Σημειώνεται πως το πλοίο στοίχησε στην εισηγμένη περίπου 2,5 εκατ. ευρώ και τα χρήματα αυτά θα τις επιστραφούν, αλλά θα κατευθυνθούν και πάλι με τη μορφή δανείου σε εταιρεία του βασικού μετόχου με καλό επιτόκιο 7,25%, το οποίο θα δίνει ετήσια έσοδα περί τις 190 χιλ. ευρώ.
Στις οικονομικές καταστάσεις χρήσης 2018, οι οποίες εγκρίθηκαν από το διοικητικό συμβούλιο στις 22 Απριλίου 2019 αναφερόταν:
Η μητρική εταιρεία κατά την διάρκεια της χρήσης 2018 προέβη στην σύσταση θυγατρικής εταιρείας με την επωνυμία «ΛΕΒΑΝΤΕ ΦΕΡΡΙΣ V N.E».
Το αρχικό μετοχικό κεφάλαιο της εν λόγω θυγατρικής ανήλθε στο ποσό των 2.525.000 ευρώ, στο οποίο η μητρική Εταιρεία, συμμετέχει με το ποσό των 2.500.000 ευρώ (ποσοστό 99%), και η εταιρεία "ΕΡΓΟΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ Α.Ε." μετέχει με το ποσό των 25.000 ευρώ (ποσοστό 1%).
Σημειώνεται ότι η εν λόγω θυγατρική εξαγόρασε το πλοίο ακτοπλοϊας «ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑΣ» από την Ναυτική Εταιρεία «KEFALONIAN LINES».
 Η συνολική επένδυση, εκ μέρους της θυγατρικής για την αγορά του πλοίου ανήλθε στο ποσό των 9 εκατ. ευρώ και καλύφθηκε με ίδια κεφάλαια 2,5 εκατ. ευρώ, και το υπολειπόμενο ποσό με δανεισμό και μέσω των λειτουργικών ταμιακών ροών της εταιρείας. Το πλοίο θα ξεκινήσει τα δρομολόγιά του την τελευταία εβδομάδα του Απριλίου 2019 στις γραμμές του Ιονίου Πελάγους και πιο συγκεκριμένα στις γραμμές Κυλλήνης- Ζακύνθου και Κυλλήνης - Πόρου Κεφαλονιάς.
Στις 25 Απριλίου 2019 η εταιρεία είχε ανακοινώσει: Σε συνέχεια της από 23.11.2018 ανακοίνωσης στο ΧΑ σχετικά με την απόκτηση του πλοίου ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ από την θυγατρική  της εταιρεία Levante Ferries V Ν.Ε., είναι στη θέση να ενημερώσει το επενδυτικό κοινό ότι το πλοίο αφού ολοκλήρωσε τη μετασκευή του, από τις 23.04.2019 ξεκίνησε να εκτελεί δρομολόγια στις γραμμές Κυλλήνης Ζακύνθου - Κυλλήνης Πόρου Κεφαλονιάς.  
 
Γιώργος Κατικάς
george.katikas@gmail.com
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης