Gatestone Institute: Γιατί οι Γάλλοι αισθάνονται ότι τους "πούλησε" ο Macron και απέτυχε

Gatestone Institute: Γιατί οι Γάλλοι αισθάνονται ότι τους
Ο Macron δεν εκπλήρωσε καμία από τις προεκλογικές του υποσχέσεις
Στις 4 Δεκεμβρίου, ο Γάλλος πρωθυπουργός Édouard Phillipe δήλωσε στους βουλευτές του κυβερνώντος κόμματος «La République en Marche» ότι θα ανασταλεί μια προτεινόμενη άνοδος του φόρου επί των καυσίμων, η οποία οδήγησε στις μεγαλύτερες διαμαρτυρίες που η Γαλλία έχει δει εδώ και δεκαετίες.
Οι διαδηλωτές, που ονομάζονται «Κίτρινα Γιλέκα», -λόγω του ότι φορούν τα κίτρινα γιλέκα που είναι υποχρεωτικό να έχουν στα αυτοκίνητά τους, σε περίπτωση οδικής βλάβης - λένε ότι ο φόρος καυσίμων ήταν η τελευταία σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει για έναν πρόεδρο που ανέλαβε καθήκοντα με την υπόσχεση να βοηθήσει οικονομικά αυτούς που είχαν ανάγκη, αλλά τελικά βοήθησε τους πλούσιους.
Ακόμα και για γαλλικά πρότυπα, οι διαμαρτυρίες των "Κίτρινων Γιλέκωκ" κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου της 1ης Δεκεμβρίου ήταν εκπληκτικές.
Τα καύσιμα αυτοκινήτων και οι τεράστιες μάζες του γκρίζου καπνού φαινόταν να κατακλύζουν την Αψίδα του Θριάμβου σαν να ήταν το Παρίσι σε πόλεμο.
Συγκρίθηκαν με τις μάχες για περισσότερο ψωμί του 17ου αιώνα και το πνεύμα της επανάστασης του 18ου αιώνα.
Για περισσότερο από δύο εβδομάδες, τα "Κίτρινα Γιλέκα" έκοψαν τη  Γαλλία στα δύο.
Οι αυτοκινητόδρομοι παρέλυσαν, ενώ υπήρξε μπλόκο σε αρκετούς σταθμούς ανεφοδιασμού καυσίμων σε όλη τη χώρα.
Κατά τη διάρκεια των διαμαρτυριών στο Παρίσι, τα «Κίτρινα Γιλέκα» κατέστησαν πιο βίαια, με πυρπολήσεις αυτοκινήτων, σπάσιμο παραθύρων και λεηλασία καταστημάτων.
Αποτέλεσμα 133 τραυματίες, 412 συλλήψεις, ρίψεις 10.000 δακρυγόνων και φωτοβολίδων κρότου – λάμψης.
Μια ηλικιωμένη κυρία σκοτώθηκε όταν χτυπήθηκε από ένα δακρυγόνο και μάλιστα ενώ προσπαθούσε να κλείσει το παράθυρο του σπιτιού της για να γλιτώσει από τον θόρυβο της μάχης.
Σαφώς υπήρχε λόγος για την επιβολή κατάστασης έκτακτης ανάγκης.
Τα "Κίτρινα Γιλέκα" είναι η ισχυρότερη αντιπολίτευση για τον πρόεδρο της Γαλλίας.
Σε αντίθεση με τις προηγούμενες διαμαρτυρίες στη Γαλλία, οι οποίες δίχασαν την κοινή γνώμη, αυτές έχουν ευρεία υποστήριξη - 72% σύμφωνα με το Harris Interactive Poll την 1η Δεκεμβρίου 2018.
Οι αυξήσεις του φόρου καυσίμων - που ανακοινώθηκαν τον Νοέμβριο πριν από την απόσυρσή τους τον Δεκέμβριο - είχαν σκοπό να συμβάλουν στη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα από τη Γαλλία περιορίζοντας τη χρήση των αυτοκινήτων.
Ο Macron δεν κρύβει την επιθυμία του να θεωρηθεί παγκόσμιος ηγέτης για την περιβαλλοντική μεταρρύθμιση.
Ξεχνά, όμως, ότι στη χώρα του, για τους  ανθρώπους που τον εξέλεξαν, οι τιμές των καυσίμων έχουν πραγματικά σημασία και κυρίως για όσους δεν ζουν σε αστικές περιοχές, καθώς είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν καθημερινά αυτοκίνητο για να πάνε στη δουλειά τους και το 1/3 εξ αυτών καλύπτει απόσταση πάνω από 30 χιλιόμετρα εβδομαδιαίως.
Οι αυξήσεις έχουν οδηγήσεις τους ανθρώπους που ζουν σε μικρότερες κοινότητες σε πραγματική απόγνωση, με δεδομένο, μάλιστα, ότι σε αυτές έχουν επιβληθεί μειωμένα όρια ταχύτητας αλλά και περικοπές στις τοπικές υπηρεσίες μεταφοράς, προκειμένου ο Macron να αποδειχθεί… Πράσινος.
Αυτές οι πρόσθετες αυξήσεις του κόστους διαβίωσης έρχονται σε εξαιρετικά άσχημη περίοδο για τους απλούς Γάλλους που εργάζονται εκτός του Παρισιού.
Οι οικογένειες της χαμηλότερης εισοδηματικά μεσαίας τάξης δεν είναι αρκετά φτωχές για να λαμβάνουν παροχές κοινωνικής μέριμνας, αλλά έχουν δει το εισόδημά τους να παραμένει αμετάβλητο, ενώ το κόστος ζωής και οι φόροι έχουν αυξηθεί.
Μια ανάλυση από το think-tank Institut des Politiques Publiques δείχνει ότι οι περικοπές των παροχών και οι φορολογικές αλλαγές το 2018 και το 2019 θα αφήσουν τους συνταξιούχους και 1/5 των νοικοκυριών σε χειρότερη κατάσταση, ενώ η κατάργηση του φόρου περιουσίας θα έχει ως αποτέλεσμα οι πλούσιοι να δουν τις περιουσίες τους να αυξάνονται τουλάχιστον κατά 1%.
Αυτό είναι δύσκολο να το καταπιεί οποιοσδήποτε.
Ο Macron θεωρείται ότι έχει χάσει τη σύνδεσή του με τους απλούς ανθρώπους και είναι απίθανο να ξεφύγει από τον νέο του τίτλο που του έχουν δώσει:  "ο Πρόεδρος των Πλούσιων".
«Οι άνθρωποι έχουν αυτό το συναίσθημα ότι οι τεχνοκράτες του Παρισιού κάνουν περίπλοκα πράγματα ", δήλωσε ο Charles Wyplosz, καθηγητής οικονομικών στο Μεταπτυχιακό Ινστιτούτο Διεθνών και Αναπτυξιακών Μελετών στη Γενεύη.
Μάλλον δεν είναι τόσο περίπλοκο.
Οι Γάλλοι είναι απίστευτα οργισμένοι.
Καθώς η απασχόληση και η ανάπτυξη επιβραδύνουν, ο Macron, για πρώτη φορά κατά την προεδρία του, υφίσταται σοβαρή πίεση.
Η ανεργία ανέρχεται σε 9%, οι προσπάθειές του για μεταρρύθμιση της Ευρώπης υποχωρούν και η δημοτικότητά του του έπεσε μόλις 23% σύμφωνα με πρόσφατη δημοσκόπηση της IFOP.
Οι εικόνες στην Αψίδα του Θριάμβου με τους διαδηλωτές να ζητούν από τον Macron να αποχωρήσει έκανε λίγα πράγματα για να ενισχύσει την εικόνα του στο εξωτερικό.
Ο Macron υποστήριζε, έως πρόσφατα, ότι δεν θα υποκύψει στους διαδηλωτές.
Για να υπογραμμίσει την άποψή του, τον Σεπτέμβριο του 2017, αποκάλεσε τους διαδηλωτές κατά της γαλλικής μεταρρύθμισης της αγοράς εργασίας ως «άχρηστους».
Το ερώτημα είναι όμως το εξής: Τι θα συμβεί από εδώ και στο εξής τόσο για τον Macron όσο και για τα «Κίτρινα Γιλέκα»;

Ο «Πρόεδρος των Πλουσίων»

Ο Macron πιθανότατα χρειάζεται να προχωρήσει με το πρόγραμμα μεταρρυθμίσεων, και ασφαλώς γνωρίζει ότι έχει την υποστήριξη μιας ισχυρής πλειοψηφίας στην Εθνοσυνέλευση για να το πράξει.
Η Γαλλία έχει πρόβλημα με το χρέος της (σχεδόν 100% του ΑΕΠ) και τον «υπερπληθυσμό» στον δημόσιο τομέα.
Υπάρχουν 5,2 εκατομμύρια δημόσιοι υπάλληλοι στη Γαλλία και ο αριθμός τους αυξήθηκε κατά 36% από το 1983.
Αυτοί αντιπροσωπεύουν το 22% του εργατικού δυναμικού σε σύγκριση με μέσο όρο 15% του ΟΟΣΑ.
Ο φορολογικός εμπειρογνώμονας Jean-Philippe Delsol λέει ότι «η Γαλλία έχει πάρα πολλούς «υπαλλήλους».
Όταν θεωρείτε ότι οι δημόσιες δαπάνες στη Γαλλία αντιπροσωπεύουν σήμερα το 57% του ακαθάριστου εγχώριου προϊόντος, σύντομα το σύστημα δεν θα λειτουργεί πλέον, καθώς θα υπάρξει όλο και λιγότεροι άνθρωποι που εργάζονται για να στηρίξουν όλο και περισσότερους ανθρώπους που εργάζονται λιγότερο ".
Το λάθος του Macron, εκτός από μια φαινομενική τάση για αλαζονεία, δεν είναι το ότι κάνει την εθνική οικονομική μεταρρύθμιση την απόλυτη προτεραιότητά της από την αρχική περίοδο χάριτος μετά την εκλογή του.
Η μείωση των δημόσιων δαπανών θα είχε καταστήσει δυνατή τη μείωση των φόρων, δημιουργώντας έτσι αυτό που οι οικονομολόγοι αποκαλούν έναν ενάρετο κύκλο.
Αντ 'αυτού, περίμενε.
Τώρα, σε μια εποχή κατά την οποία η κοινωνική αναταραχή είναι σε πλήρη εξέλιξη, επιδιώκει να προβεί σε περαιτέρω μεταρρυθμίσεις των επιδομάτων ανεργίας, μειώνοντάς τα και περιορίζοντας τις πληρωμές και το χρονικό διάστημα που οι δικαιούχοι μπορούν να λάβουν τα χρήματα. Ο "Πρόεδρος των πλουσίων" χτυπά εκ νέου.
Υπάρχει μία υποψία ότι μπορεί επίσης να εισαγάγει εκ νέου τον φόρο περιουσίας για να προσπαθήσει να καθησυχάσει τους διαμαρτυρόμενους.
Η προεδρική θητεία του Macron διαρκεί μέχρι τις 13 Μαΐου του 2022. Είναι κατανοητό ότι ο Macron θα επικεντρωθεί στις εκλογές για το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο που αναμένεται να διεξαχθούν στις 23-26 Μαΐου του 2019.
Τα πρωτοσέλιδα των ΜΜΕ υποδεικνύουν ότι η Marine Le Pen και το National Rally προηγούνται στις δημοσκοπήσεις στο 20%, σε σύγκριση με το En Marche του Macron που φθάνει στο 19%.
Η μετατόπιση είναι κατανοητή, δεδομένου του χάσματος μεταξύ της υπαίθρου, όπου η Le Pen έχει σταθερή υποστήριξη, και των πόλεων, όπου επικρατεί η κεντροαριστερά της Macron.
Αντίθετα, τα "Κίτρινα Γιλέκα" έχουν γενικευμένη υποστήριξη και αυτό φάνηκε και στην αλληλεγγύη  που έδειξαν τόσο οι πυροσβέστες όσο και η αστυνομία.
Υπάρχουν εικόνες online της αστυνομίας που αφαιρούν τα κράνη τους και τους πυροσβέστες να γυρνούν την πλάτη τους στην πολιτική εξουσία για να δείξουν την υποστήριξή τους στους διαδηλωτές.
Ενώ η αντιπολίτευση ενάντια στον Macron μπορεί να είναι κατακερματισμένη, αυτή η νέα γενιά συνεκτικής αντιπολίτευσης είναι κάτι διαφορετικό.
Χωρίς σύνδεση αλλά και χωρίς ηγέτες, το κίνημα των «Κίτρινων Γιλέκων» έχει κερδίσει την υποστήριξη τόσο αριστερών όσο και δεξιών και εν γένει ανθρώπων που δεν θέλουν να υποταχθούν σε κανένα κόμμα.
Τα "Κίτρινα Γιλέκα" φαίνεται να έχουν επίγνωση αυτής της δύναμης, δεδομένης της αυστηρής απόρριψης των προθέσεων για ειρηνευτικές συνομιλίες από την κυβέρνηση Macron.
Απολαμβάνοντας την τεράστια υποστήριξη από το κοινό και με μεταρρυθμίσεις στο σύστημα κοινωνικής πρόνοιας στον ορίζοντα, τα "Κίτρινα Γιλέκα" ξέρουν που πηγαίνουν.
Για πρώτη φορά κατά την προεδρία του, ο Macron έχει πρόβλημα και η Ευρώπη και η Αμερική εξετάζουν τι θα γίνει
Μετά την επίπληξη του εθνικισμού από τον Macron κατά τη διάρκεια της ομιλίας του στην τελετή εορτασμού της λήξης του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, ο Donald Trump έσπευσε να υπενθυμίσει στον Γάλλο Πρόεδρο τη χαμηλή δημοτικότητα που έχει και το γεγονός ότι η ανεργία στη Γαλλία αγγίζει το 10%.
Ο ιστορικός Thomas Carlyle, ειδικός της Γαλλικής Επανάστασης, δήλωσε ότι οι Γάλλοι ήταν ασυναγώνιστοι επαγγελματίες στην "τέχνη της εξέγερσης" και χαρακτηρίζει τον γαλλικό όχλο ως "ένα από τα πιο ζωντανά φαινόμενα του κόσμου μας".

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS