Τελευταία Νέα
Οικονομία

Σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το σιδηροδρομικό δίκτυο

tags :
Σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το σιδηροδρομικό δίκτυο
Βουλή: Σε εξέλιξη ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο για το σιδηροδρομικό δίκτυο, υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, διαβεβαίωσε η πρόεδρος της ΡΑΣ
«Υπάρχει έντονο και αυξημένο επενδυτικό ενδιαφέρον. Βρισκόμαστε σε μια ιστορική συγκυρία και σε μερικά χρόνια το σιδηροδρομικό έργο θα εκτοξευθεί», διαβεβαίωσε η πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων Ιωάννα Τσιαπαρίκου, παρουσιάζοντας στην Επιτροπή Θεσμών της Βουλής τα πεπραγμένα της Αρχής για την περίοδο 2014-2017.
«Προτεραιότητα για την εταιρεία είναι ένα ολοκληρωμένο εθνικό στρατηγικό σχέδιο με διακρατικές συμφωνίες και με στόχο τις διασυνδέσεις του σιδηροδρομικού δικτύου με τα λιμάνια της χώρας για τη διευκόλυνση των μεταφορών. Υπάρχει έντονο επενδυτικό ενδιαφέρον, κερδίζει συνεχώς έδαφος και αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά το επόμενο διάστημα», επισήμανε η πρόεδρος της ΡΑΣ.
Απαντώντας σε ερώτηση βουλευτών σχετικά με τη σύμβαση για το Θριάσιο Πεδίο, η κ. Τσιαπαρίκου, αφού διευκρίνισε ότι δεν είναι αρμοδιότητα της ΡΑΣ, τόνισε ότι είναι σημαντικό να δοθεί δυνατότητα να δημιουργηθούν μεγάλα εμπορευματικά κέντρα.
«Είναι εφικτή η ολοκλήρωση του έργου της επέκτασης του σιδηροδρομικού δικτύου με ασφαλείς όρους, αξιοπρεπείς συνθήκες και ίσους όρους πρόσβασης στην αγορά, θα δημιουργήσει και μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον και έτσι θα γίνει πολύ ανταγωνιστικό μέσο, ο σιδηρόδρομος θα έχει χαμηλό κόμιστρο και θα μπορούν να κυκλοφορούν και τα γρήγορα τρένα όπως το Ασημένιο Βέλος», υπογράμμισε η πρόεδρος της ΡΑΣ.
Έμφαση έδωσε στις προτεραιότητες της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων, τονίζοντας ότι για πρώτη φορά ενέκρινε ολοκληρωμένο σχέδιο για τον έλεγχο της διαχείρισης της ασφάλειας.
«Πρώτη φορά υπάρχει σύστημα καταγραφής όλων των συμβάντων και των αιτιών το οποίο είναι στην τελική φάση ολοκλήρωσης του.
Παράλληλα, εγκρίθηκε πρόγραμμα σπουδών για 22 μηχανοδηγούς οι οποίοι θα πιστοποιηθούν με ευρωπαϊκή άδεια οδήγησης, ενώ βρίσκεται στην τελική φάση η έκδοση ευρωπαϊκών αδειών και θα μπορούν να οδηγούν και στην Ευρώπη», σημείωσε.
Πρόσθεσε δε, ότι για πρώτη φορά έχει συνταχθεί σχέδιο κανονισμού λειτουργίας των σιδηροδρομικών γραμμών.
Είπε ακόμα ότι για πρώτη φορά υπάρχει ηλεκτρονικό αρχείο για παράπονα των επιβατών.
«Το 2017, η ΡΑΣ δέχθηκε 2.539 παράπονα από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και 55 από τη ΣΤΑΣΥ. Έγινε κατηγοριοποίηση τους και καταλήξαμε σε προτάσεις», σημείωσε.
Η κ. Τσιαπαρίκου έδωσε έμφαση και στο εθνικό σχέδιο, όπως το χαρακτήρισε, για τη στήριξη των ΑμΕΑ, τονίζοντας ότι η ΡΑΣ βρίσκεται σε στενή συνεργασία με το υπουργείο Υποδομών και συμμετέχει στην ομάδα εργασίας για την κατάρτισή του.
«Η ΡΑΣ μέσα από το θεσμικό της ρόλο εξαντλεί κάθε δυνατότητα για την ποιοτική βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών, ώστε ο σιδηρόδρομος να γίνει πιο φιλικός, αξιόπιστος και ασφαλές μεταφορικό μέσον» επισήμανε.
Στο πλαίσιο αυτό, όπως είπε, εγκρίθηκε πριν από λίγες μέρες το πρόγραμμα ενημέρωσης μαθητών δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, σε θέματα ασφαλούς συμβίωσης με τον σιδηρόδρομο.
«Θα ενταχθεί στα σχολεία, που σε πρώτη φάση βρίσκονται κοντά σε σιδηροδρομικές γραμμές, μια 45λεπτη διδακτική ώρα από εξειδικευμένο προσωπικό της ΡΑΣ, με στόχο την πρόληψη των ατυχημάτων και την απώλεια ζωών», προανήγγειλε.

Γ. Μαυραγάνης: Βασικοί άξονες της κυβέρνησης είναι η ασφάλεια, τα δικαιώματα των επιβατών και η επέκταση των αδειοδοτήσεων με νέους παρόχους

Από την πλευρά του, ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιώργος Μαυραγάνης επισήμανε ότι «η ασφάλεια, τα δικαιώματα των επιβατών και η επέκταση των αδειοδοτήσεων με νέους παρόχους είναι οι τρεις βασικοί άξονες στους οποίους η κυβέρνηση δίνει ιδιαίτερη έμφαση».
«Με τις αδειοδοτήσεις νέων παρόχων έγινε επιτέλους ένα βήμα για να ανοίξει η αγορά του σιδηρόδρομου κάτω από στενή κρατική εποπτεία και κανόνες εξασφάλισης ανθρώπινων όρων μεταφοράς και χρήσης.
Αδειοδοτήσαμε 5 επιχειρήσεις, πέρα από τις δύο, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και τη ΣΤΑΣΥ, ενώ προχωρήσαμε και στην αύξηση των πιστοποιημένων μηχανοδηγών που είναι 80 και θα προστεθούν στους ήδη 200 μηχανοδηγούς», ανέφερε ο κ. Μαυραγάνης.
«Αυτά όλα δημιουργούν συνθήκες πιο ασφαλείς και δίνουν τη δυνατότητα και στους νέους παρόχους να μπουν στην αγορά και να μην δημιουργούνται μονοπώλια», τόνισε ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών.
Υπογράμμισε ακόμα ότι «πρώτη φορά θεσπίστηκε κανονισμός εποπτείας και από το 2017 ελέγχονται οι διαδικασίες εξασφάλισης πιστοποιητικών ασφαλείας».
Έμφαση έδωσε και ο κ. Μαυραγάνης και στη στήριξη των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
«Αγοράσαμε δύο ανυψωτικά μηχανήματα για ΑμΕΑ που θα λειτουργούν σε πρώτη φάση σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη και θα προχωρήσουμε στην αγορά και άλλων 25 τέτοιων στο πλαίσιο μιας ολιστικής προσέγγισης του προβλήματος», υπογράμμισε.
Αναφερόμενος στη διακρατική συμφωνία με την πΓΔΜ για τη δίδυμη σήραγγα, ανέφερε ότι δεν είχε ανανεωθεί από το 2017, κατόπιν συμβουλής του υπουργείου Εξωτερικών.
«Προσπαθούμε να ανατάξουμε το σιδηροδρομικό δίκτυο σιγά - σιγά και σύντομα πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε, έτσι ώστε να πειστούν οι νέοι πάροχοι για να φέρουν και τα γρήγορα τρένα», τόνισε ο κ. Μαυραγάνης, ενώ τάχθηκε υπέρ της συμφωνίας για το Θριάσιο Πεδίο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης