Τελευταία Νέα
Αναλύσεις – Εκθέσεις

Μειώνονται οι πιθανότητες η DBRS να αναβαθμίσει κατά 1 κλίμακα από Β high σε "ΒΒ low" την ελληνική οικονομία στις 2 Νοεμβρίου

Μειώνονται οι πιθανότητες η DBRS να αναβαθμίσει κατά 1 κλίμακα από Β high σε
Μειώνονται οι πιθανότητες για νέα αναβάθμιση της Ελλάδος από την DBRs
Θα είναι έκπληξη εάν ο καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRs αναβαθμίσει στην κλίμακα "ΒΒ low" δηλαδή κατά 1 κλίμακα από Β high την ελληνική οικονομία στις 2 Νοεμβρίου 2018.
Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι δεν θα υπάρξει νέα αναβάθμιση από την DBRs το 2018 καθώς η Ελλάδα ακόμη δεν έχει αποκτήσει πρόσβαση στις αγορές.
Υπό άλλες συνθήκες θα αναμενόταν μια αναβάθμιση της Ελλάδος στην κλίμακα ΒΒ low αλλά ήδη έχει προβεί σε δύο αναβαθμίσεις εντός του 2018.
Η πρώτη αναβάθμιση του 2018 ήταν στις 4 Μαίου σε Β και η δεύτερη στις 29 Ιουνίου σε Β high.

Ωστόσο ορισμένοι ξένοι που παρακολουθούν την Ελλάδα δεν θα απέκλειαν έκπληξη από την DBRs και εάν όντως υπάρξει αναβάθμιση θα έχει η Ελλάδα ανάλογη βαθμολογία με την Fitch.
Στο παρελθόν η DBRs είχε αναφέρει ότι η αναμενόμενη ενεργοποίηση του μηχανισμού "Ενισχυμένης Εποπτείας", που συνδέει πρόσθετα ευεργετικά οικονομικά μέτρα για την ανάληψη των δεσμεύσεων που απορρέουν από την πολιτική του προγράμματος, είναι ένας άλλος θετικός παράγοντας αξιολόγησης, επισημαίνεται.
«Αυτό θα πρέπει να αποτελέσει ένα πρόσθετο κίνητρο για να ενθαρρυνθεί η Ελλάδα να συνεχίσει τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, υποστηρίζοντας έτσι την οικονομική ανάπτυξη.
Τα οφέλη της ένταξης στην Ευρωζώνη, όπως αποδεικνύεται από τη θεσμική στήριξη της ΕΕ από την Ελλάδα από το 2010, καθώς και η έντονη πρόοδος με τη δημοσιονομική προσαρμογή και τις διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις, στηρίζουν τις αξιολογήσεις», αναφέρει χαρακτηριστικά ο οίκος.
Σε αντίθετοι κλίμα, στις προκλήσεις περιλαμβάνονται το πολύ υψηλό επίπεδο δημόσιου χρέους και η ποιότητα περιουσιακών στοιχείων στις «αδύναμες» εγχώριες τράπεζες.
Μία ενδεχόμενη αναβάθμιση θα είναι αποτέλεσμα:
(1) της συνεχούς εφαρμογής δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων για τη στήριξη της οικονομικής ανάπτυξης
(2) της συμμόρφωσης με την παρακολούθηση μετά το πρόγραμμα
(3) της μεγαλύτερης πρόσβαση στην αγορά ομολόγων.

Οι οικονομικές προβλέψεις

Η DBRS αναμένει δημοσιονομικό πλεόνασμα της τάξεως του 0,8% και 0,9% του ΑΕΠ τα έτη 2018 και 2019, αντίστοιχα, έναντι 0,8% το περασμένο έτος.
Σε ό,τι αφορά στην οικονομική ανάπτυξη, αναμένεται να διαμορφωθεί στο 1,9% και 2,3% για την εν λόγω διετία, έναντι 1,4% το περασμένο έτος.
Ο δείκτης δημοσίου χρέους θα υποχωρήσει ελαφρά, στο 177,9% του ΑΕΠ το 2019, έπειτα από αύξηση στο 179,5% το τρέχον έτος -στο 178,6% το 2017.
Ο πληθωρισμός θα διαμορφωθεί στο 0,7% στο τέλος του 2018, για να ενισχυθεί στο 1,1% το 2018 -παρόμοια επίδοση με το περασμένο έτος.
 
Τι είχε αναφέρει πρόσφατα η DBRs

Η Ελλάδα παρουσιάζει τον υψηλότερο κίνδυνο για αποχώρηση από την Ευρωζώνη, σε σύγκριση με τα υπόλοιπα κράτη-μέλη της νομισματικής ένωσης, σχολιάζει σε ανάλυσή του ο καναδικός οίκος αξιολόγησης DBRS.
Όπως σημειώνει χαρακτηριστικά, νωρίτερα το 2018, οι φόβοι στις αγορές σχετικά με την έξοδο χώρας από τη ζώνη του ευρώ, επανεμφανίστηκαν εκ νέου.
Αυτή η ανανεωμένη ανησυχία ακολούθησε τη δημιουργία ευρωσκεπτικής κυβέρνησης στην Ιταλία.
Ωστόσο, οι μεταγενέστερες εξελίξεις, οι οποίες υποχρέωσαν την κυβέρνηση να παράσχει διαβεβαιώσεις σχετικά με την παραμονή της Ιταλίας στη ζώνη του ευρώ, απεκάλυψαν τους ισχυρούς θεσμικούς περιορισμούς και τα πολιτικά κίνητρα που βοηθούν τις χώρες να αγκυροβολήσουν εντός της ΕΕ, επισημαίνει ο οίκος.
Υπό το πρίσμα της εμμονής του ευρωσκεπτικισμού, ακόμη και αν οι μακροοικονομικές συνθήκες βελτιωθούν σταδιακά, η DBRS εξακολουθεί να αποτιμά τον κίνδυνο μίας εξόδου από το ευρώ ως «περιορισμένο».
«Δεν υπάρχει έξοδος από το ευρώ χωρίς έξοδο από την ΕΕ, και αυτό φαίνεται απίθανο να αλλάξει».
Επιπλέον, σε εθνικό επίπεδο, δεν διαπιστώνεται ομοφωνία ως προς την αποχώρηση από την Ευρωζώνη.
«Η DBRS θεωρεί ότι η μεταρρυθμιστική ατζέντα της ΕΕ είναι ελλιπής, αλλά καταλήγει, επίσης, στο συμπέρασμα ότι οι μεταρρυθμίσεις της περασμένης δεκαετίας ήταν αρκετές για να ενισχύσουν την ευρωζώνη και να το ενισχύσουν για να αντιμετωπίσει μελλοντικές κρίσεις.
Παρόλα αυτά, ενδέχεται να απαιτηθούν συνεχείς προσπάθειες για τη διατήρηση και την ενίσχυση της ακεραιότητας της νομισματικής ένωσης, προκειμένου να μειωθεί η πιθανότητα οποιασδήποτε εξόδου μακροπρόθεσμα».
Η DBRS θεωρεί τρεις κύριους παράγοντες για τον προσδιορισμό του κινδύνου μιας εξόδου:
(1) πολιτικές ικανότητες
(2) μακροοικονομικές ανισορροπίες και τρωτά σημεία
(3) πολιτική προθυμία.
Οι χώρες τοποθετούνται σε μία από τις τρεις κατηγορίες κινδύνου χώρας: χαμηλό, μέτριο ή υψηλό κίνδυνο εξόδου.
Μόνο η Ελλάδα βρίσκεται στο «υψηλό» ρίσκο, όταν όλες οι υπόλοιπες χώρες περιορίζονται στον «χαμηλό».
«Ο κύριος παράγοντας είναι το υψηλό απόθεμα του επίσημου εξωτερικού χρέους, το οποίο η Ελλάδα θα χρειαστεί να αποπληρώσει σταδιακά μέσω πρωτογενών πλεονασμάτων.
Παρά τις ευνοϊκές συνθήκες για το επίσημο χρέος της Ελλάδας, η DBRS θεωρεί ότι το χρέος αυτό θα μπορούσε πάλι να αποτελέσει πηγή έντασης μεταξύ της Ελλάδας και των κυριότερων πιστωτών της.
Εάν η Ελλάδα αδυνατεί να διατηρήσει τις δεσμεύσεις της ως προς τα πρωτογενή πλεονάσματα, οι πιστωτές της ενδέχεται να είναι λιγότερο πρόθυμοι να προχωρήσουν σε περαιτέρω  ελάφρυνση του χρέους.
Εάν αντιμετωπίσει ταυτόχρονα μια σταθερά ασθενική ανάπτυξη, μια μελλοντική κυβέρνηση θα μπορούσε να καταλήξει στο συμπέρασμα ότι η Ελλάδα έχει εξαντλήσει όλες τις επιλογές και το κόστος παραμονής εντός της ζώνης του ευρώ, είναι υπερβολικά υψηλό».




www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης