Τελευταία Νέα
Διεθνή

Strategic Culture Foundation: Οι ΗΠΑ στηρίζουν την ελεύθερη αγορά μόνο όταν τις συμφέρει

Strategic Culture Foundation: Οι ΗΠΑ στηρίζουν την ελεύθερη αγορά μόνο όταν τις συμφέρει
Οι κυρώσεις ενάντια ρωσικών εταιρειών αποσκοπούν στην «καταστροφή» του ρωσικού αεροναυπηγικού κλάδου
Την άποψη ότι οι ΗΠΑ με την πολιτική που ασκούν ενάντια στη Ρωσία και τις κυρώσεις που έχουν επιβάλλει έχουν ως μόνο στόχο να «διαλύσουν» έναν ικανό ανταγωνιστή, εκφράζει το Strategic Culture Foundation σε ανάλυσή του.
Η ανάλυση εξετάζει τις ρωσικές εταιρείες στις οποίες οι ΗΠΑ έχουν επιβάλλει κυρώσεις και αποκαλύπτει ορισμένες «κρυφές» πλευρές τους.
Όπως τονίζει το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ έχει επιβάλει περιορισμούς σε 12 ρωσικές εταιρείες οι οποίες "ενεργούν αντίθετα με τα συμφέροντα της εθνικής ασφάλειας ή της εξωτερικής πολιτικής των ΗΠΑ".
Οι αμερικανικές εταιρείες απαγορεύεται να εξάγουν αγαθά διπλής χρήσης στις ρωσικές εταιρείες που έχουν επιβληθεί κυρώσεις.
Μια πιο προσεκτική ματιά στη λίστα είναι αποκαλυπτική.
Οι ρωσικές εταιρείες «υπό δίωξη» δεν έχουν καμία σχέση με την αμυντική παραγωγή και δεν έχουν καμία σχέση με το ρωσικό υπουργείο Άμυνας.
Κανένας από αυτούς δεν έχει υπογράψει συμβάσεις με τον ρωσικό στρατό.
Η AeroComposite, μέλος της κρατικής εταιρείας United Aircraft Corporation της Ρωσίας, παράγει φτερά για το πολιτικό αεροσκάφος MC-21, η Aviadvigatel παράγει κινητήρες για στρατιωτική αεροπορία, δεν διαθέτει ούτε τεχνολογία ούτε εμπειρία για να συμμετάσχει σε αμυντικά έργα, η Divetechnoservice είναι μη κερδοσκοπικός παραγωγός καταδυτικού εξοπλισμού,
Η Nilco Group ασχολείται με προϊόντα σιτηρών, πετρελαίου, χάλυβα, ξύλου, λιμενικών υπηρεσιών, χαρτιού, ηλεκτρονικών εξαρτημάτων και τσιμέντου.
Δεν είναι, λοιπόν, ο ρωσικός στρατός ο στόχος των ΗΠΑ.
Ο πραγματικός στόχος είναι η ρωσική πολιτική αεροπορία, η οποία βρίσκεται σε άνοδο.
Αρκεί να θυμόμαστε ότι μόλις η εταιρεία Aeroflot ανακοίνωσε τα σχέδιά της για την απόκτηση αεροσκαφών 100 αεροσκαφών Superjet SSJ-100 και όχι αεροσκάφη από την αμερικανική Boeing, το αμερικανικό υπουργείο Οικονομικών δήλωσε ότι εξετάζει τη δυνατότητα επιβολής κυρώσεων κατά της ρωσικής εταιρείας Sukhoi, καθώς προϊόντα της έχουν χρησιμοποιηθεί σε χημικές επιθέσεις της Συρίας.
Μια πιο προσεκτική ματιά στη μαύρη λίστα δείχνει ότι οι ΗΠΑ έχουν επιβάλει κυρώσεις σε όσους εμπλέκονται στην παραγωγή του πολιτικού αεροσκάφους Irkut MC-21.
Η Aviadvigatel πρόκειται να προμηθεύσει κινητήρες PD-14 και PD-35, οι οποίοι δεν μπορούν να τροφοδοτήσουν αεροπλάνα μάχης.
Η AeroComposite, παραγωγός σύνθετων υλικών, είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη και δημιουργία της σύνθετης πτέρυγας για το αεροσκάφος.
Το MC-21 θα είναι το πρώτο αεροσκάφος στον κόσμο με χωρητικότητα πάνω από 130 επιβάτες και θα έχει σύνθετα φτερά.
Το εκτιμώμενο μερίδιο των σύνθετων υλικών στο συνολικό σχέδιο είναι 40%.
Μέχρι στιγμής, η εταιρεία έχει παράγει σύνθετα εξαρτήματα μόνο για MC-21 και κανένα άλλο αεροσκάφος.
Είναι αλήθεια ότι το μερίδιο των συστατικών που παράγονται στη Ρωσία αυξάνεται.
Η Ρωσία ανήκει στους εκλεκτούς για την πολιτική αεροναυπηγική.
Υπάρχουν λίγοι αεροπορικοί κινητήρες και κατασκευαστές σύνθετων φτερών στον κόσμο.
Οι ΗΠΑ δεν θέλουν ανταγωνιστές.
Ο τρόπος αντιμετώπισης του προβλήματος είναι ένας πόλεμος κυρώσεων υπό την αιγίδα μίας φανταστικής απειλής για την εθνική ασφάλεια αντί να υπάρξει παραδοχή ότι η Ρωσία έχει το πλεονέκτημα του θεμιτού ανταγωνισμού.
Οι ΗΠΑ επιδιώκουν να χτυπήσουν το μαλακό υπογάστριο της Ρωσίας.
 Η Ρωσία αγοράζει μερικά εξαρτήματα για τη μαύρη πτέρυγα του MC-21 από το εξωτερική.
Η μαύρη πτέρυγα είναι μια συγκεκριμένη επαναστατική τεχνογνωσία για να ενισχύσει ριζικά την απόδοση του αεροσκάφους και να κάνει το νέο αεροπλάνο ελκυστικό για τους ξένους πελάτες.
Η τεχνολογία έγχυσης κενού που χρησιμοποιείται για τη μαζική παραγωγή είναι ένα σημαντικό επίτευγμα.
Το Irkut είναι το μόνο αεροσκάφος στον κόσμο που συνδυάζει μια σύνθετη πτέρυγα με ένα στενό σώμα.
Σήμερα, μόνο αεροσκάφη ευρείας ατράκτου διαθέτουν σύνθετα φτερά.
Τα σύνθετα υλικά που παράγονται στη Ρωσία καθιστούν το αεροσκάφος ελαφρύτερο και κατά συνέπεια φθηνότερο.
Οι ίνες άνθρακα και τα συνδετικά μέσα μπορεί να είναι ένα πρόβλημα αν υπάρχουν κυρώσεις.
Φυσικά το υπουργείο Εμπορίου των ΗΠΑ ξέρει πού να χτυπήσει.
Οι κινητήρες είναι επίσης ένα πρόβλημα.
Μέχρι τώρα τα MC-21 έχουν τροφοδοτηθεί από κινητήρες Pratt & Whitney.
Το PD-14 - ο πρώτος νέος κινητήρας που κατασκευάστηκε στη Ρωσία από τη διάσπαση της Σοβιετικής Ένωσης έως σήμερα- είναι έτοιμος να πάρει τη θέση του.
Είναι 100% ρωσικής κατασκευής.
Το PD-14 διέρχεται δοκιμές με σειριακή παραγωγή που αναμένεται να ξεκινήσει φέτος.
Με το PD-14 λειτουργικό, το MC-21 θα έχει πλεονέκτημα έναντι των ανταγωνιστών - A320 και Boeing-737.
Η αεροηλεκτρονική είναι εκεί που η Ρωσία υστερεί.
Έχει προοδεύσει σημαντικά αλλά εξακολουθεί να είναι το αδύναμο σημείο της.
Η παραγωγή του αεροσκάφους εξαρτάται από την εταιρεία Rockwell Collins.
Οι Honeywell, UTC Aerospace Systems, Goodrich Corporation, Hamilton Sundstrand, Eaton, Thales, Meggitt, CTT και Elbit, εξάγουν στη Ρωσία προϊόντα για το εν λόγω αεροσκάφος.
Ως εκ τούτου η Ρωσία δεν μπορεί να αντικαταστήσει όλα αυτά τα προϊόντα άμεσα λόγω των κυρώσεων.
Μπορεί να το πράξει αλλά θα χρειαστεί χρόνο και μεγάλη προσπάθεια.
Ορισμένα εξαρτήματα θα μπορούσαν να αγοραστούν σε άλλες χώρες, όπως η Κίνα.
Το χειρότερο αποτέλεσμα είναι μια διετή καθυστέρηση στη μαζική παραγωγή του MC-21.
Είναι λυπηρό, αλλά η Ρωσία μπορεί να ζήσει με αυτό.
Μία άλλη συνέπεια είναι ότι οι κυρώσεις των ΗΠΑ μπορεί να διώξουν πελάτες.
Αυτός είναι ο κύριος στόχος που επιδιώκουν οι ΗΠΑ. Το μήνυμα είναι "Μην αγοράζετε ρωσικά, ακόμη και αν πρόκειται για πολιτικά προϊόντα, να είστε στην ασφαλή πλευρά".
Χωρίς ζήτηση στην παγκόσμια αγορά, το έργο μπορεί να μην επιβιώσει. Αυτός είναι ο τρόπος για να γκρεμίσουμε τον Ρώσο ανταγωνιστή.
Οι κυρώσεις θα έχουν επίσης αρνητικό αντίκτυπο στα σχέδια για τη συνεργασία Κίνας – Ρωσίας στην κατασκευή ενός πολιτικού αεροσκάφους.
Η Aviadvigatel αναπτύσσει νέο κινητήρα ειδικά για αυτό το αεροπλάνο. Το PD-35 είναι η πρώτη και μοναδική πρόκληση για το μονοπώλιο της Boeing και της Airbus.
Η Ρωσία είναι ο μόνος ανταγωνιστής με δική της εμπειρία.
Η Σοβιετική Ένωση έχει κατασκευάσει το αεροσκάφος Il-96, ένα τετρακίνητο αεροσκάφος μεγάλου μήκους που σχεδιάστηκε από τον Ilyushin.
Το τελευταίο πράγμα που θέλουν να δουν οι ΗΠΑ είναι μία συνεργασία Κίνας και Ρωσίας στην αεροναυπηγική.
Οι ΗΠΑ επαινούν την ελεύθερη αγορά αρκεί να διατηρούν τα δικά τους μονοπώλια.
Η εμφάνιση ανταγωνιστών κάνει την Αμερική να ξεχάσει τις αρχές της και να στραφεί στην προστατευτική πολιτική.
Οι διεθνείς συμφωνίες και οι κανόνες του ΠΟΕ αμέσως παύουν να ισχύουν.
Η τεχνολογική πρόοδος της Ρωσίας αντιμετωπίζεται με ποινικά μέτρα.
Ξεχάστε την Κριμαία, την Ουκρανία, τη Συρία, την ιστορία δηλητηρίασης του  Skripal και άλλα πράγματα που δεν ανέφερε καν ο πρόεδρος Trump στην ομιλία του προς το Συμβούλιο Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών στις 27 Σεπτεμβρίου.
 Οι ΗΠΑ ασκούν πίεση για την εξάλειψη των ανταγωνιστών και την εξάλειψη οποιασδήποτε ελπίδας για θεμιτό ανταγωνισμό.
Η Ουάσιγκτον προστατεύει την Boeing.
Στις 24 Σεπτεμβρίου, η ΕΕ, η Ρωσία, η Κίνα και το Ιράν συναντήθηκαν στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών για να συμφωνήσουν στην εισαγωγή ενός «οχήματος ειδικού σκοπού» (SPV) για την αντιμετώπιση των αμερικανικών κυρώσεων κατά του Ιράν.
Αυτό είναι το πρώτο και ένα πολύ σημαντικό βήμα για να απωθήσουν τις επιθέσεις των ΗΠΑ.
Η ΕΕ, η Ρωσία, η Κίνα και άλλα έθνη αντιμετωπίζουν μια κοινή απειλή. Μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να δημιουργήσουν  παράλληλα τις δικές τους αγορές προστατευμένες από την αμερικανική πίεση με θεμιτό ανταγωνισμό ως βασική αρχή.
Εάν οι ΗΠΑ θέλουν να είναι απομονωμένες, ας τις αφήσουν να είναι. Άλλωστε  καθένας είναι ελεύθερος να επιλέξει τη μοίρα του.
Όμως οι ΗΠΑ αξίζει να πάρουν ένα μάθημα.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης