Τελευταία Νέα
Οικονομία

Το μεταφορικό κόστος «καίει» τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου

Το μεταφορικό κόστος «καίει» τους κατοίκους των νησιών του Αιγαίου
Προσωρινή η λύση του πλαφόν στα καύσιμα, υποστηρίζει ο Χρ. Ευσταθίου, περιφερειακός σύμβουλος
Άνω κάτω έκανε τα πάντα ο περιφερειακός σύμβουλος της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου κ. Χρήστος Ευστρατίου, υπεύθυνος του τομέα Εμπορίου με το αίτημά του στις 23 Ιουλίου 2018 προς τη  Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή  για την επιβολή  Ανώτατης Τιμής Καταναλωτή στα καύσιμα, με το σχετικά αίτημα να διαβιβάζεται  στη συνέχεια στη Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας, η οποία κλήθηκε να βγάλει τα «κάστανα από τη φωτιά».
Με τα απαρχαιωμένα νομοθετικά εργαλεία του 2002  και τη συμπλήρωση του νομοθετικού πλαισίου με τις διατάξεις του νόμου 4001/2011, η ΡΑΕ εισηγήθηκε την επιβολή Ανώτατης Τιμής Καταναλωτής  σε 17 νομούς.
Την οριστική απόφαση  όμως θα λάβει η πολιτική ηγεσία  του υπουργείου  Περιβάλλοντος  σε συνεργασία  με το υπουργείο  Οικονομικών.  
Ο  περιφερειακός  σύμβουλος  κ.  Χρήστος Ευστρατίου που μίλησε  bankingnews  είπε  ότι  με το αίτημά  μας ζητήσαμε την  παρέμβαση  της ΡΑΕ και την επιβολή  πλαφόν στα καύσιμα, παρότι ο ίδιος θεωρεί ότι μέτρο  είναι άδικο σε βάρος των πρατηριούχων  που βγάζουν  «ψίχουλα» επισημαίνοντας  όμως  ότι ο κύριος υπεύθυνος  για την άνοδο τω τιμών στα καύσιμα στα νησιά του Αιγαίου εκτός από τους φόρους είναι και  το μεταφορικό  κόστος, το οποίο είναι  πολλαπλάσιο της αξίας του προϊόντος.
Ο  κ. Χρήστος  Ευστρατίου ανέφερε  συγκεκριμένα ότι ένα κουτί με 12 εμφιαλωμένα  νερά  που  αξίζουν  6 ευρώ  το μεταφορικό κόστος ανέρχεται στα 5 ευρώ για να μεταφερθεί στο Καστελόριζο και σε άλλα  νησιά.
Ο περιφερειακός  σύμβουλος  υποστηρίζει ότι οι ντόπιοι καταναλωτές  δεν μπορούν  να πληρώνουν τη  βενζίνη και  το πετρέλαιο  στα 2  ευρώ  το λίτρο και απαιτείται μια  λύση  για την αντιμετώπιση του μεταφορικού κόστους.
Ο ίδιος προτείνει  να  μειωθεί  ο ΕΦΚ ή ο ΦΠΑ στην αγορά  των καυσίμων για τα  νησιά  του Αιγαίου.  
Πάντως  αναγνωρίζει  ότι η  επιλογή του πλαφόν στα  καύσιμα είναι μια προσωρινή λύση που  πλήττει τους πρατηριούχους  ενώ  την ίδια στιγμή προστατεύει  τους καταναλωτές, οι  οποίοι πράγματι  δεν  βλέπουν ανταγωνισμό στην αγορά  καυσίμων  καθώς λειτουργούν  ένα  ή δύο πρατήρια σε ένα νησί.
Ο κ.  Χρήστος Ευστρατίου  εκτιμά   ότι πρέπει  να δοθεί μια μόνιμη λύση  διότι  το κόστος  διαβίωσης για τους κατοίκους  των νησιών είναι  πολλαπλάσιο σε σχέση με αυτό της ηπειρωτικής Ελλάδος.

Νίκος Θεοδωρόπουλος
ntheo@bankingnews.gr
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης