Le Monde: Μεγάλα προβλήματα και απώλειες εκατ. ευρώ στις μεταφορές εμπορευμάτων λόγω της απεργίας στα τρένα της Γαλλίας

Le Monde: Μεγάλα προβλήματα και απώλειες εκατ. ευρώ στις μεταφορές εμπορευμάτων λόγω της απεργίας στα τρένα της Γαλλίας
Το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται με τρένα και είναι αδύνατο να αντικατασταθούν από άλλα μέσα, όπως φορτηγά και  ποταμόπλοια
Η απεργία στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο της Γαλλίας (SNCF), που άρχισε πάλι από το Σάββατο 7 Απριλίου δεν επηρεάζει μόνο τους ταξιδιώτες, σύμφωνα με τη Le Monde.
Oι μεταφορές εμπορευμάτων και οι συνέπειες για όσους βασίζονται για αυτές στο σιδηροδρομικό δίκτυο μπορεί να μην είναι τόσο ορατές, αλλά θα οδηγήσουν σε απώλειες εκατομμυρίων ευρώ.
Από τις πρώτες μέρες της απεργίας των υπαλλήλων των συδηροδρόμων η μεταφορά των εμπορευμάτων, που κατά 60% γίνεται μέσω του SNCF, αντιμετώπισε τα ίδια προβλήματα με τους ταξιδιώτες.
Συγκεκριμένα, μόνο το 15% των τρένων έκαναν κανονικά τα δρομολόγιά τους στις 3 και 4 Απριλίου, καθώς το 70% των οδηγών, οι οποίοι δεν έκαναν απεργία, δεν μπορούσε να δουλέψει.
Οι επιχειρήσεις στράφηκαν αμέσως σε εναλλακτικές λύσεις με το 88% των εμπορευμάτων να ταξιδεύει οδικώς ή, μέσω των ποταμών, ωστόσο, αν η απεργία των σιδηροδρομικών κρατήσει ως τον Ιούνιο του 2018 θα χρειαστούν 150 χιλιάδες επιπλέον δρομολόγια φορτηγών.
Από την άλλη, οι μεταφορές μέσω των ποταμών είναι πιο οικονομικές, αλλά δεν γίνεται να εξυπηρετήσουν όλες τις περιοχές της Γαλλίας.
Επίσης κάποια υλικά που χρησιμοποιούνται στη σιδηρουργία και στη μεταλλουργία, όπως και κάποια χημικά είναι επικίνδυνο να μεταφερθούν μέσω των ποταμών και με φορτηγά, κάτι που καθιστά απαραίτητα τα τρένα.
Πέρα από αυτό, ένα τρένο μεταφέρει μία ποσότητα 50 φορές μεγαλύτερη απ' ό,τι ένα φορτηγό.
Μεγάλο θα είναι και το κόστος για τους επιχειρηματίες που θα αναγκαστούν να κρατήσουν στις αποθήκες ευαίσθητα εμπορεύματα για όσο διαρκέσει η απεργία, κάτι που έχουν ήδη επισημάνει 13 χιλιάδες αγρότες, οι οποίοι έχουν ήδη απώλειες.
Κάθε τρένο μεταφέρει 1.200 τόνους εμπορευμάτων και οι αγρότες χάνουν 10 χιλιάδες ευρώ για κάθε τρένο που δεν κάνει το δρομολόγιό του.
Και από τις 2 μέχρι τις 5 Απριλίου συνολικά 22 τρένα που θα μετέφεραν αγροτικά προϊόντα, δεν κυκλοφόρησαν.
Περίπου το 60% των εμπορευμάτων μεταφέρεται με τρένα και είναι αδύνατο να αντικατασταθούν από άλλα μέσα, όπως φορτηγά και  ποταμόπλοια.
Μία επιχείρηση δημητριακών έχασε 1,2 εκ. ευρώ τις πρώτες μέρες της απεργίας και αν δεν ναυλώσει πλοία μερικοί πελάτες θα στραφούν σε άλλες αγορές.
Από την άλλη, το τρένο είναι πιο οικολογικό, αλλά τελικά και αυτό τιμωρείται!
Εκπρόσωπος βιομηχανικής εταιρίας υπολόγισε τις απώλειες στα 500 εκ. ευρώ  με 1 δισ. ευρώ, εφόσον η απεργία συνεχιστεί μέχρι τον Ιούνιο του 2018, όπως έχει ανακοινωθεί.
Για την ώρα η κυβέρνηση δεν έχει καταφέρει να έρθει σε συμφωνία με τα συνδικάτα των σιδηροδρομικών, κι έτσι έρχεται η δεύτερη πράξη της απεργίας στον SNCF, που μπορεί να κρατήσει τρεις μήνες.

www.bankingnews.gr

bankingnews.gr

BREAKING NEWS