Τελευταία Νέα
Πολιτική

Σαντορινιός: Θα γίνει ανέλκυση του Αγία Ζώνη ΙΙ, θα αποτελέσει παράδειγμα για άλλα 26 ναυάγια

Σαντορινιός: Θα γίνει ανέλκυση του Αγία Ζώνη ΙΙ, θα αποτελέσει παράδειγμα για άλλα 26 ναυάγια
Θα κατατεθεί φάκελος στο ταμείο αλληλοβοήθειας της ΕΕ για να χρηματοδοτηθούν τα έργα αποκατάστασης στην Κω μετά το σεισμό του Ιουλίου είπε ο κ.Σαντορινιός
Τη θέση ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να γίνει η ανέλκυση του δεξαμενόπλοιου Αγία Ζώνη ΙΙ από το Σαρωνικό διατύπωσε ο υφυπουργός Ναυτιλίας, Ν. Σαντορινιός, επισημαίνοντας ότι επιδίωξη είναι να αποτελέσει το παράδειγμα και για τα υπόλοιπα 26 καταγεγραμμένα ναυάγια που υπάρχουν στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.
Σε συνέντευξη του στο Αθηναϊκό και Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων
«Όπως έχουμε διαμηνύσει, σε όλους τους τόνους, τόσο ο Υπουργός, όσο και εγώ, θα διερευνηθεί κάθε πτυχή του συμβάντος και θα αποδοθούν ευθύνες, όπου αυτές αποδειχθούν.
Προσωπικά, αναφορικά με την επιχειρησιακή διαχείριση του ναυαγίου και την αντίδραση του κρατικού μηχανισμού, δεν θεωρώ ότι κάτι πήγε στραβά.
Άλλωστε, αυτό το αποδεικνύουν και συγκρίσεις με παλαιότερα ναυάγια.
Για παράδειγμα, το ναυάγιο του δεξαμενόπλοιου «ΑΛΦΑ 1» (σσ: βυθίστηκε στις 05-03-2012 και ώρα 09:45 στον κόλπο Ελευσίνας, όταν τα ύφαλα του δεξαμενόπλοιου συγκρούστηκαν με παλιό ναυάγιο που υπήρχε στην περιοχή. Επλήγησαν από διαρροή πετρελαιοειδών οι περιοχές Ελευσίνα, Μεγάλο Πεύκο, Μέγαρα, Ασπρόπυργος, Σαλαμίνα) στην Ελευσίνα από το οποίο διέρρευσαν στη θάλασσα 404 κυβικά πετρελαιοειδών.
Για το «ΑΓ.ΖΩΝΗ» δεν έχουμε αυτή τη στιγμή εικόνα των καυσίμων που διέρρευσαν, ωστόσο εκτιμώ ότι είναι πολύ λιγότερα.
Από τη διαρροή των πετρελαιοειδών από το "ΑΛΦΑ 1" είχε επηρεαστεί τότε μία περιοχή 20 χιλιομέτρων και υπήρξε μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
Το συγκεκριμένο ναυάγιο ήταν σε βάθος μικρότερο των 20 μέτρων και στεγανοποιήθηκε μετά από 7 ημέρες, ενώ η απάντληση των καυσίμων τελείωσε μετά από 55 ημέρες.
Αν υπολογίσουμε το ναυάγιο του «ΑΓ.ΖΩΝΗ» το πλοίο ουσιαστικά βυθίστηκε στις 4 τα ξημερώματα και τα αντιρρυπαντικά φράγματα άρχισαν να μπαίνουν στις 6 το πρωί και η διαδικασία ολοκληρώθηκε στις 9.30 το πρωί.
Η στεγανοποίηση του πλοίου ολοκληρώθηκε σε δύο ημέρες αντί για 7 που έγινε με το ΑΛΦΑ 1» είπε ο κ.Σαντορινιός, τονίζοντας ότι έχει ήδη διαταχθεί ένορκη διοικητική εξέταση γι ατην απόδοση ευθυνών για το ναυάγιο και αναμένουμε τα συμπεράσματα.
«Στόχος μας είναι αυτό το πλοίο να ανελκυσθεί και να αποτελέσει το πρώτο παράδειγμα, ώστε να ακολουθήσουν και τα υπόλοιπα ναυάγια που υπάρχουνε στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του λιμανιού του Πειραιά.
Ήδη, με βάση το νόμο 2881/2001, ρύθμιση θεμάτων ανέλκυσης ναυαγίων και άλλες διατάξεις, έχει σταλεί σχετική πρόσκληση προς την πλοιοκτήτρια εταιρεία και στο πλαίσιο της περιβαλλοντικής ευθύνης που έχει η ίδια αλλά και η ασφαλιστική το βυθισμένο πλοίο θα πρέπει να ανελκυθεί.
Στη χώρα μας υπάρχει μια κουλτούρα μη ανέλκυσης των ναυαγίων.
Μόνο στην ευρύτερη θαλάσσια περιοχή του Πειραιά, στην περιοχή ευθύνης του ΟΛΠ, υπάρχουν 26 καταγεγραμμένα ναυάγια που δεν έχουν ανελκυσθεί.
Θα αναζητήσουμε τους ιδιοκτήτες τους και τις ασφαλιστικές εταιρείες και θα πιέσουμε να εφαρμοστεί το νομικό πλαίσιο που μέχρι τώρα τελούσε εν υπνώσει.
Έχουμε ήδη ξεκινήσει να κινούμε τις διαδικασίες και για το Sea Diamond.
Για όλα τα παραπάνω, το Υπουργείο συνεργάζεται στενά με την Δημόσια Αρχή Λιμένων, που είναι η καθ' ύλην αρμόδια για τις ναυαγιαιρεσίες» τόνισε ο κ.Σαντορινιός, ο οποίος προανήγγειλε αλλαγή του νόμου για την ηλικία των δεξαμενόπλοιων και στον τρόπο επιθεώρησής τους αναφορικά με τα πιστοποιητικά αξιοπλοΐας.
Αναφορικά με τις αποζημιώσεις από τον σεισμό της 21ης Ιουλίου στην Κω δηλώνει ότι σε συνεργασία με το υπουργείο Ανάπτυξης θα κατατεθεί φάκελος στο ταμείο αλληλοβοήθειας της ΕΕ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν όλα τα έργα αποκατάστασης σε σπίτια σχολεία λιμάνι και δημόσια κτίρια.
«Αποκαταστήσαμε λειτουργικά το λιμάνι, με τη δημιουργία μίας ράμπας σε χρόνο ρεκόρ 14 Αυγούστου, ενώ με απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, Αλέξη Χαρίτση, εγκρίθηκε η ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων του έργου που αφορά στη «Μελέτη και Εργασίες οριστικής επισκευής και αποκατάστασης ζημιών προϋπολογισμού 8 εκ. ευρώ.
Οι μελέτες αναμένεται να ολοκληρωθούν τους πρώτους μήνες του 2018 και αμέσως θα γίνει διεθνής διαγωνισμός.
Επίσης, σε συνεργασία με το υπ. Ανάπτυξης καταθέτουμε φάκελο στο ταμείο αλληλοβοήθειας της ΕΕ, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν όλα τα έργα αποκατάστασης από το σεισμό στην Κω όπως κάναμε και με το σεισμό στη Μυτιλήνη.
Η προθεσμία είναι τρεις μήνες από τη ημέρα του συμβάντος και ήδη έχει ετοιμαστεί ο φάκελος και θα κατατεθεί.
Μιλάμε για ένα ύψος χρημάτων περίπου στα 95 εκατ. ευρώ.
Οι ζημιές που έχουν προκληθεί σε σπίτια σχολεία στο λιμάνι και σε πολλά αρχαιολογικά μνημεία θα αντληθούν από το ταμείο αλληλοβοήθειας και τα έργα θα γίνουν με μελέτες είτε των δήμων είτε του υπουργείου Υποδομών η του Πολιτισμού.
Είναι κάποια πράγματα που γίνονται για πρώτη φορά όχι γιατί δεν υπήρχε τεχνογνωσία αλλά δεν υπήρχε το ενδιαφέρον» τόνισε ο κ.Σαντορινιός.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης