Τελευταία Νέα
Οικονομία

Μειωμένες κατά 23% οι κρουαζιέρες στην Ελλάδα για το 2017 – Στο -14% ο αριθμός των επιβατών

Μειωμένες κατά 23% οι κρουαζιέρες στην Ελλάδα για το 2017 – Στο -14% ο αριθμός των επιβατών
Βέβαια, διεθνώς το κλίμα δεν είναι ίδιο...
Κατά 23% θα μειωθούν σε ετήσια βάση το 2017 οι προσεγγίσεις (calls) κρουαζιερόπλοιων στην Ελλάδα, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε η Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας και παρουσιάστηκαν σε εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε προ ημερών, στο Πανεπιστήμιο Πειραιά.
Ο αριθμός των επιβατών ωστόσο θα είναι μικρότερος, στο 14%, καθώς οι πληρότητες θα είναι υψηλές.
Η πτώση οφείλεται στις αναταραχές σε Τουρκία και Αίγυπτο, αλλά και στο ότι δημοφιλείς προορισμοί σε Ισπανία, Γαλλία, τις απέναντι ακτές της Μεσογείου αλλά και νησιωτικά συγκροτήματα που ανήκουν στην Ε.Ε. πέραν των στενών του Γιβραλτάρ δημιουργούν κυκλικούς πλόες «διεξόδου» έναντι της ανατολικής Μεσογείου.
Βέβαια, διεθνώς το κλίμα δεν είναι ίδιο.
Ο στόχος δεκαετίας που έχει τεθεί από την παγκόσμια κρουαζιέρα, ο στόλος της οποίας αυτή τη στιγμή με τα νεότευκτα αριθμεί 365 πλοία αλλά σταδιακά θα φτάσει τα 435 πλοία, είναι τα 38 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως.

Πάνω από 4.200 κρουαζιερόπλοια πέρασαν από την Ελλάδα το 2016

Στις 4.290 διαμορφώνεται ο αριθμός των κρουαζιερόπλοιων που πέρασαν από τη χώρα μας το περασμένο έτος, σύμφωνα με τα στοιχεία που συνέλεξε η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) από τα μέλη της (Οργανισμοί Λιμένων) και τα μέλη – παρατηρητές (Λιμενικά Ταμεία).
Η επίδοση είναι ουσιαστικά αμετάβλητη σε σχέση με το 2015, οπότε και έφτασαν στην Ελλάδα 4.281 κρουαζιερόπλοια.
Η ΕΛΙΜΕ διαπιστώνει επίσης ελαφρά αύξηση 5% στις αφίξεις επιβατών κρουαζιέρας το 2016, με τον αριθμό τους να ανέρχεται στα 5.197.118.
Όπως διευκρινίζεται, λόγω της ιδιαιτερότητας της κρουαζιέρας, όπου το κάθε ταξίδι είναι κυκλικό και περιλαμβάνει προσεγγίσεις πέραν του ενός προορισμού, οι αριθμοί αυτοί αποτελούν δείκτη επισκέψεων ίδιων πλοίων και επιβατών κρουαζιέρας σε περισσότερους του ενός προορισμούς.
Ειδικότερα:

* Αξιοσημείωτη αύξηση σε αφίξεις παρουσίασαν τα λιμάνια της Κέρκυρας (σημειώνοντας ρεκόρ αφίξεων των τελευταίων 5 χρόνων), της Σούδας Χανίων, της Ζακύνθου και των Κυθήρων, ενώ το Λαύριο συνεχίζει για τρίτη χρονιά την ανοδική του πορεία εντάσσοντας το σταθερά στον πίνακα του homeporting.

* Μείωση αφίξεων παρουσίασαν τα λιμάνια Κεφαλλονιάς – Ιθάκης του Βόλου και της Πάτμου, ενώ αξιοσημείωτη μείωση παρουσιάζουν τα λιμάνια της Μυτιλήνης και της Κω.

* Τα νησιά που δέχθηκαν κατά το 2016 τις έντονες προσφυγικές ροές παρουσιάζουν μικτή εικόνα.
Μείωση αφίξεων στη Μυτιλήνη και Κω, σταθερότητα στη Χίο και αύξηση στα λιμάνια της Σάμου (Βαθύ-Πυθαγόρειο).

* Στα υπόλοιπα λιμάνια προορισμού κρουαζιέρας, οι αυξομειώσεις είναι μικρές και χωρίς ουσιαστική επίπτωση.

Η ΕΛΙΜΕ επισήμαινε πως το 2017 δεν θα είναι ιδιαίτερα ευνοϊκή χρονιά για την κρουαζιέρα στην περιοχή μας.
Ωστόσο είναι πιθανό να σημειωθούν σημαντικές αποκλίσεις (μειώσεις) τόσο στις αφίξεις κρουαζιερόπλοιων όσο και επιβατών στο σύνολο της χώρας και στους επιμέρους προορισμούς.
Το γεγονός αυτό οφείλεται τόσο στην αποσταθεροποίηση της περιοχής της Ανατολικής Μεσογείου (και ιδιαίτερα της Τουρκίας), όσο και στην ανάδειξη νέων αγορών (Ανατολική Ασία, Αυστραλία κλπ), που επηρεάζουν αρνητικά και την Χώρα μας.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης