Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Εγνατία Οδός: Δίνουν δώρο τα φωτοβολταϊκά στον υποψήφιο επενδυτή

Εγνατία Οδός: Δίνουν δώρο τα φωτοβολταϊκά στον υποψήφιο επενδυτή
Η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατομμύρια ευρώ για ενεργειακό κόστος, το οποίο, με τον τρόπο αυτό, θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι υπερκαλυφθεί
Τη δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών κατά μήκος της Εγνατίας Οδού έχει αποφασίσει να δώσει το ΤΑΙΠΕΔ στον υποψήφιο επενδυτή, που θα αναλάβει την κατασκευή και εκμετάλλευση του οδικού άξονα.
Η ενεργειακή αυτή δυνατότητα εκτιμάται ότι θα αποτελέσει ένα ισχυρό asset, καθιστώντας το έργο πιο ελκυστικό για τους υποψήφιους επενδυτές.
Σύμφωνα με τους μέχρι τώρα σχεδιασμούς του ΤΑΙΠΕΔ, προβλέπεται η δυνατότητα εγκατάστασης φωτοβολταϊκών συστημάτων εκατέρωθεν του αυτοκινητόδρομου (κατά μήκος 800 χλμ.) ή και εξωτερικά της οροφής σηράγγων, ενδεχομένως και ανεμογεννητριών σε κατάλληλα σημεία.
Η Εγνατία ξοδεύει ετησίως περί τα 5 εκατομμύρια ευρώ για ενεργειακό κόστος, το οποίο, με τον τρόπο αυτό, θα μπορούσε να καλυφθεί σε σημαντικό βαθμό, εάν όχι υπερκαλυφθεί.
Να σημειωθεί ότι το 2015 η κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στην Εγνατία ανήλθε σε περίπου 67,23 GWh, εκ των οποίων το 68,2% αφορούσε τις σήραγγες και το 31,8% την ανοιχτή οδοποιία.
Εν ολίγοις, η οδός κατανάλωσε την ενέργεια που καταναλώνουν περίπου 13.500 κάτοικοι, όσο δηλαδή μια μικρή πόλη.
Σημειώνεται ότι η Eγνατία Οδός και οι τρεις κάθετοι άξονες θα παραχωρηθούν για διάστημα 30 με 35 χρόνια.
Παράλληλα η παραχώρηση, φέρνει και την δημιουργία επιπλέον 15 σταθμών διοδίων, εκ των οποίων οι τέσσερις έχουν ήδη δρομολογηθεί και θα κατασκευαστούν μέχρι τον Ιανουάριο του 2017.
Ο ανάδοχος πάντως θα «κληρονομήσει» και το 16ετές της Εγνατίας Οδού από την Τράπεζα Πειραιώς αρχικού ύψους 250 εκατομμυρίων ευρώ, που είχε δοθεί το 2006 για την ολοκλήρωση των έργων του οδικού άξονα με ενέχυρο τα διόδια και χωρίς την εγγυοδοσία του Δημοσίου.
Σημειωτέον ότι η δανειακή σύμβαση, η οποία εξυπηρετείται από τα διόδια, έχει καταγγελθεί από την τράπεζα και τα δύο μέρη βρίσκονται σε διαδικασία διαιτησίας, καθώς η διαφορά τους ανέρχεται στα 37 εκατομμύρια ευρώ.
Ωστόσο στελέχη της Εγνατίας Οδού εκτιμούν ότι θα μπορούσε να επιτευχθεί συμβιβασμός με την Τράπεζα Πειραιώς μέσω του φιλικού διακανονισμού.
Η Εγνατία Οδός αποτελεί ίσως το καλύτερο «φιλέτο» των ιδιωτικοποιήσεων και πολύφερνη νύμφη για ελληνικούς και ευρωπαϊκούς ομίλους λόγω του στρατηγικού χαρακτήρα που έχει η χάραξή της.
Η ταυτότητα του έργου αποδεικνύει ότι πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες οδικές αρτηρίες των Βαλκανίων και όχι μόνο.
Ο αυτοκινητόδρομος εκτείνεται από την Ηγουμενίτσα του Νομού Θεσπρωτίας έως τους Κήπους του Νομού Έβρου και εξυπηρετεί τη Θεσπρωτία, τα Ιωάννινα, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, την Ημαθία, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη και τη Ροδόπη. Παράλληλα συνδέεται με τα σύνορα της Αλβανίας, των Σκοπίων, της Βουλγαρίας, της Τουρκίας μέσω εννέα κάθετων αξόνων ενώ διέρχεται από την Ηγουμενίτσα, τα Ιωάννινα, το Μέτσοβο, τα Γρεβενά, την Κοζάνη, τη Βέροια, τη Θεσσαλονίκη, την Καβάλα, την Ξάνθη, την Κομοτηνή και την Αλεξανδρούπολη.
Ο συνολικού μήκους 800 χλμ. αυτοκινητόδρομος συνδέεται με τα λιμάνια της Ηγουμενίτσας, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης καθώς και με τα αεροδρόμια των Ιωαννίνων, της Καστοριάς, της Κοζάνης, της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης.
Παράλληλα αποτελεί τη βασική οδό πρόσβασης για 30 τουριστικές περιοχές και τη βασική οδό σύνδεσης για τις βιομηχανικές περιοχές της Βορείου Ελλάδος.

Πηγή: www.worldenergynews.gr

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης