Τελευταία Νέα
Οικονομία

Την θεσμοθέτηση και λειτουργία «ειδικού επιχειρηματικού λογαριασμού» προτείνει η ΕΣΕΕ

Την θεσμοθέτηση και λειτουργία «ειδικού επιχειρηματικού λογαριασμού» προτείνει η ΕΣΕΕ
Ο λογαριασμός θα μπορεί να καθορίζεται ως προς το ακατάσχετο ποσό
Πραγματοποιήθηκε χθες 31/8 συνάντηση ανάμεσα σε αντιπροσωπεία του Προεδρείου της ΕΣΕΕ με επικεφαλής τον Πρόεδρο κ. Βασίλη Κορκίδη, τους κ.κ. Γιώργο Καρανίκα, Νίκο Μανεσιώτη, Νίκο Κουγιουμτσή και τον Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών κ. Τρύφωνα Αλεξιάδη μαζί με όλο το επιτελείο του και συγκεκριμένα τον Γ.Γ. Δημοσίων Εσόδων κ. Γιώργο Πιτσιλή, τον Ε.Γ. ΣΔΟΕ κ. Κωνσταντίνο Χρήστου και τους διευθυντές του γραφείου του Υπουργού Σ. Παπακωνσταντίνου και του ΑΝΥΠΟΙΚ Π. Μελαχρινό, καθώς και με τη παρουσία υπηρεσιακών στελεχών του ΥΠΟΙΚ.
Η συνάντηση διεξήχθη σε πολύ θετικό κλίμα και είχε ως αντικείμενο την παρουσίαση εκ μέρους της ΕΣΕΕ των δύο προαπαιτούμενων που απέστειλε η Συνομοσπονδία προς τους Θεσμούς και τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας (επισυνάπτονται οι σχετικές επιστολές), ενόψει της επικείμενης αξιολόγησης, η υλοποίηση των οποίων θα βοηθήσει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις να επιβιώσουν εντός της κρίσης και της ύφεσης, χωρίς μάλιστα να αδικεί τους συνεπείς φορολογούμενους και τις ενήμερες επιχειρήσεις.
Το πρώτο προαπαιτούμενο αφορά στη θεσμοθέτηση και λειτουργία ενός «ειδικού επιχειρηματικού λογαριασμού» που θα τροφοδοτεί τις υποχρεώσεις προς το δημόσιο και τις λειτουργικές δαπάνες.
Ειδικότερα, θα περιλαμβάνει την δυνατότητα κάθε επιχείρησης που έχει πληγεί από την κρίση να γνωστοποιήσει έναν λογαριασμό σε πιστωτικό ίδρυμα, ο οποίος θα μπορεί, ακόμη και μετά την εντολή δέσμευσης, να τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης με πάγιες τραπεζικές εντολές (πληρωμή: μισθοδοσίας, οφειλών προς το Δημόσιο και Ασφαλιστικά ταμεία, λογαριασμών ΔΕΚΟ, δανείων, ενοικίων και προμηθευτών). Περαιτέρω, ο σχετικός λογαριασμός προτείνεται να συνδεθεί με τις εισπράξεις της επιχείρησης μέσω e-banking και από χρήση πλαστικού χρήματος εκ μέρους των καταναλωτών.
Ο λογαριασμός θα μπορεί να καθορίζεται ως προς το ακατάσχετο ποσό, από τα απολογιστικά δεδομένα της οικονομικής λειτουργίας κάθε επιχείρησης.
Το δεύτερο προαπαιτούμενο αφορά σε μία βελτιωμένη δεύτερη ευκαιρία της «βοήθειας» από τη ρύθμιση των 100 δόσεων για ληξιπρόθεσμες οφειλές προς την εφορία.
Ζητούμενο θα πρέπει να είναι η άμεση αναστολή της ισχύος των δυσμενών προϋποθέσεων που κάνουν πιο εύκολη την απένταξη των οφειλετών και άρχισαν να εφαρμόζονται από 1/7/2016 καθώς και η διάσωση της υφιστάμενης ρύθμισης των 100 δόσεων μέχρι και 31/12/2017.
Η ΕΣΕΕ προτείνει την δημιουργία ειδικής επιτροπής στο Υπουργείο που θα κρίνει το βάθος της ευθύνης των οφειλετών για την απώλεια της ρύθμισης και θα αποφασίζει με ευρείες δυνατότητες και ελαστικά κριτήρια για την επανένταξή τους.
Τόσο η Συνομοσπονδία όσο και το Υπουργείο Οικονομικών συμφώνησαν σε κοινές ενέργειες προώθησης και αποδοχής από τους θεσμούς των δύο αυτών σημαντικών «προαπαιτούμενων».
Περαιτέρω, τα δύο επιτελεία συζήτησαν μία σειρά από άλλα θέματα αρμοδιότητας του Υπουργείου.
Το Υπουργείο παρουσίασε τις πρόσφατες εξελίξεις στο επίπεδο των ελέγχων της φοροδιαφυγής και την αποτελεσματικότητα τους, ενώ από την πλευρά της Συνομοσπονδίας ζητήθηκε, πριν εξαντληθεί η αυστηρότητα, να προηγούνται τα στάδια της συμβουλής και της συμμόρφωσης.
Τέλος, διεξοδικά συζητήθηκε το θέμα του παρεμπορίου και του «διασυνοριακού» εμπορίου.
Η ΕΣΕΕ ενημέρωσε τον Υπουργό για την ενεργοποίηση της πλατφόρμας FeelSafe που δημιούργησε σε συνεργασία με την Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, ενώ συζητήθηκαν και ζητήματα ελέγχου των διασυνοριακών αγορών και πάταξης του λαθρεμπορίου – παρεμπορίου.
Ο κ. Κορκίδης θύμισε την πάγια πρόταση της ΕΣΕΕ για χρήση ειδικών μηχανημάτων, όπως τα "X-Ray scanners" και τα εξελιγμένα "Electromagnetic field container scanners" στις πύλες εισόδου (τελωνεία και μεγάλα λιμάνια), προκειμένου να διευκολύνεται η σύλληψη των παράνομων προϊόντων απομίμησης κατά την είσοδό τους στη χώρα.
Οι στοχευμένοι έλεγχοι, μπορούν να αντιμετωπίσουν δραστικά το φαινόμενο του παρεμπορίου.
Τόσο ο Υπουργός όσο και ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, συμφώνησαν στην ανάγκη ανάληψης κοινών πρωτοβουλιών για τη δημιουργία ενός περιβάλλοντος φιλικότερου προς τις επιχειρήσεις, αλλά και αποτελεσματικού ως προς την είσπραξη φόρων, με απώτερο στόχο τη μείωση τους.
Η χθεσινή συνάντηση στην ουσία εγκαινιάζει μία διαρκή περίοδο συνεργασίας ανάμεσα στο Υπουργείο Οικονομικών και στην ΕΣΕΕ, κατά την οποία θα παρακολουθούν εκ του σύνεγγυς την πρόοδο στα κοινού ενδιαφέροντος θέματα και θα ενεργοποιούνται συντονισμένα στην κατεύθυνση υλοποίησής τους, με στόχο πάντοτε την έξοδο από την κρίση, την ανάπτυξη της πραγματικής οικονομίας και την διάσωση όσο το δυνατόν περισσότερων μικρομεσαίων επιχειρήσεων.

Η επιτολή της ΕΣΕΕ προς τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδας, κ. Γιάννη Στουρνάρα:

ΘΕΜΑ: ΚΑΤΑΣΧΕΣΕΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΩΝ ΤΡΑΠΕΖΙΚΩΝ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΩΝ/ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΕΙΔΙΚΟΥ ΛΟΓΑΡΙΑΣΜΟΥ ΠΛΗΡΩΜΗΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ

Κύριε Διοικητά,

Η ΕΣΕΕ, ενόψει της επικείμενης «επιδρομής» στους τραπεζικούς λογαριασμούς στη διάρκεια του τελευταίου τετραμήνου του 2016 που αφορά στην είσπραξη οφειλών στο Δημόσιο, κατέθεσε εγκαίρως στοχευμένες προτάσεις σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών.
Εκφράζουμε το φόβο μας, ότι στην προσπάθεια εφαρμογής αναγκαστικών μέτρων ως μέσο επίτευξης των δημοσιονομικών στόχων, το αποτέλεσμα θα είναι αρνητικό, αφού θα απολεσθούν οριστικά απαιτήσεις από ληξιπρόθεσμες και τρέχουσες οφειλές, εξαιτίας της χρεοκοπίας ακόμα περισσότερων μικρών και μεγάλων ελληνικών επιχειρήσεων.
Είναι κατανοητό ότι ο στόχος για ανεύρεση 5 δις ευρώ έως τα τέλη του έτους, συμπεριλαμβανομένων των εσόδων από πλειστηριασμούς ακινήτων και από την είσπραξη ασφαλιστικών εισφορών, συνιστά υποχρέωση στο πλαίσιο των προαπαιτούμενων του 3ου Μνημονίου.
Άλλωστε, στο τεχνικό κείμενο προβλέπεται η είσπραξη 1,73 δις ευρώ έως τον Σεπτέμβριο και άλλων 2,05 δις ευρώ έως το Δεκέμβριο, ενώ από τις νέες οφειλές είναι δεσμευτική υποχρέωση η είσπραξη του 21% έως τον Σεπτέμβριο και του 23% έως τον Δεκέμβριο του 2016.
Τα μέτρα αναγκαστικής εκτέλεσης που έχουν τεθεί σε εφαρμογή από τις αρχές του έτους και με δεδομένο τη μεικτή εικόνα απόκλισης των καθαρών εσόδων κατά 6%, έναντι των τεθέντων στόχων στη διάρκεια του Ιουλίου, ενέχουν τον κίνδυνο να εντατικοποιηθούν το τελευταίο τετράμηνο και δη κατά τη διάρκεια της 2ης αξιολόγησης.
Εσείς μπορείτε να γνωρίζετε καλύτερα ότι, παρά το γεγονός ότι κάθε μήνα λαμβάνουν χώρα χιλιάδες κατασχέσεις σε τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών του Δημοσίου, τα αποτελέσματα είναι ανεπαρκή.
Οι κατασχέσεις μπορεί να αυξήθηκαν κατά περίπου 30% σε σχέση με πέρυσι, αλλά το μέσο εισπραχθέν ποσό που καρπώνεται το Δημόσιο από τις κατασχέσεις λογαριασμών στη διάρκεια του πρώτου επταμήνου του 2016 ανέρχεται στα 496 ευρώ ανά λογαριασμό.
Αναλυτικότερα, από τις περίπου 187.000 κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών, με έξαρση των Ιούλιο, το ποσό που εισέρευσε στα ταμεία της Εφορίας, προσεγγίζει μετά βίας τα 95 εκ. ευρώ, 1
δηλαδή το 0,1% περίπου, από τα συνολικά 92 δις ευρώ ληξιπρόθεσμων οφειλών, ενώ το 97% των κατασχέσεων αφορά ποσά κάτω των 3.000 ευρώ.
Ανησυχητικό προβληματισμό, μας προκαλεί το γεγονός πως πλέον δίνεται η δυνατότητα ηλεκτρονικής αποστολής κατασχετηρίων μέσα από το Μητρώο Καταθέσεων.
Με αυτόν τον τρόπο το Δημόσιο αποκτά πλήρη πρόσβαση στους τραπεζικούς λογαριασμούς του οφειλέτη, διευκολύνοντας με αυτόν τον τρόπο τις μαζικές κατασχέσεις τραπεζικών λογαριασμών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Ωστόσο θα μπορούσε να δοθεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης του «ακατάσχετου» λογαριασμού της επιχείρησης, αλλά με «δεσμευμένα» ποσά για συγκεκριμένες υποχρεώσεις στο Δημόσιο, μέσω πάγιων τραπεζικών εντολών σε ΔΟΥ και ασφαλιστικά Ταμεία.
Αυτός είναι και ο λόγος που η ΕΣΕΕ έχει επανειλημμένως ζητήσει να εξεταστεί η επέκταση του μέτρου που ισχύει για τους ιδιώτες και στους ασκούντες εμπορική και επιχειρηματική δραστηριότητα, είτε ως φυσικά είτε ως νομικά πρόσωπα, και συγκεκριμένα προτείνει:

• Την παροχή δυνατότητας γνωστοποίησης ενός λογαριασμού σε πιστωτικό ίδρυμα, ο οποίος θα μπορεί, ακόμη και μετά την εντολή κατάσχεσης, να τροφοδοτεί τις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης (πληρωμή: μισθοδοσίας, οφειλών προς το Δημόσιο – Ασφαλιστικά ταμεία, ενοικίων και προμηθευτών).

• Τη σύνδεση του εν λόγω λογαριασμού με τις εισπράξεις της επιχείρησης από χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών εκ μέρους των καταναλωτών.

• Τον καθορισμό ποσοστού, αναφορικά με το ύψος του ακατάσχετου ποσού, βάσει των απολογιστικών δεδομένων της οικονομικής λειτουργίας κάθε επιχείρησης.

Κύριε διοικητά,
Θεωρούμε ότι η θετική σας παρέμβαση θα συνέβαλε τόσο στην κατεύθυνση της συμμόρφωσης και όχι εξόντωσης των επιχειρήσεων όσο και στην αύξηση, των εσόδων και των ληξιπρόθεσμών οφειλών στο Δημόσιο.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης