Τελευταία Νέα
Οικονομία

Ιστορίες… τουριστικής κατανάλωσης που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον των τουριστικών επιχειρήσεων

Ιστορίες… τουριστικής κατανάλωσης που δημιουργούν προβληματισμό για το μέλλον των τουριστικών επιχειρήσεων
Αν μειωθούν τα έσοδα από τον τουρισμό θα δημιουργηθεί τρύπα στον προϋπολογισμό του κράτους
Δεν εκπλήσσονται από τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα για την πορεία των τουριστικών εσόδων τον Ιούνιο του 2016 όσοι ασχολούνται με τον τουρισμό.
Μιλούσαν από τα μέσα Ιουνίου για χαμένο μήνα στον τουρισμό και αναρωτιόντουσαν πως θα πετύχει η χώρα ρεκόρ τουριστών φέτος όταν ο Ιούνιος είναι κατώτερος των εκτιμήσεων.
Όμως, οι πιο πεπειραμένοι ήδη από τον Ιούνιο δεν σημείωναν την μείωση των αφίξεων, που έως ένα σημείο την απέδιδαν και στο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα ποδοσφαίρου, αλλά στέκονταν σε ένα πιο σημαντικό θέμα, αυτό της κατανάλωσης.
Οι επισκέπτες των μεγάλων νησιών έδειξαν από νωρίς απροθυμία να καταναλώσουν χρήματα είτε σε ακριβά ή πολυτελή δωμάτια είτε σε καταστήματα που απευθύνονται σε τουρίστες.
Η πορεία αυτή σημειώνουν παράγοντες του χώρου πως συνεχίζεται ακόμα και σήμερα.
Μάλιστα διηγούνται ιστορίες «τουριστικής κατανάλωσης» προκειμένου να αναδείξουν το μέγεθος της μείωσης της δαπάνης των τουριστών.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο τζίρος στα ξενοδοχεία περιλαμβάνει και τον διπλασιασμό του ΦΠΑ στη διαμονή.
Άρα οι εισπράξεις από τη διαμονή θα πρέπει να είναι υψηλότερες, καθώς οι περισσότεροι δεν μπόρεσαν να απορροφήσουν την κατά 6,5% αύξηση του ΦΠΑ.
Πολλοί καταστηματάρχες είχαν εναποθέσει τις ελπίδες τους στους Ρώσους, οι οποίοι πριν δυο χρόνια πραγματοποιούσαν μεγάλους τζίρους, τόσο σε εστιατόρια, όσο και σε τουριστικά καταστήματα που πουλούσαν από γούνες έως κρέμες περιποίησης, σουβενίρ και άλλα.
Όμως η μεγάλη πτώση του ρωσικού νομίσματος έχει κάνει ακριβότερη την Ελλάδα και έτσι οι ρώσοι τουρίστες είναι πιο σφικτοί στη δαπάνη τους.
Τα ακόλουθα διαδραματίστηκαν στην Κρήτη.
«Δεν θα ανησυχούμε τι θα κάνουμε τα χαρτονομίσματα των 500 ευρώ» σημειώνει στέλεχος του κλάδου, καθώς οι ρώσοι τουρίστες ως επί το πλείστον πλήρωναν μετρητά και κρατούσαν μαζί τους μεγάλα χαρτονομίσματα και κυρίως αυτά των 500 ευρώ.
Σήμερα δεν το κάνουν τόσο συχνά.
Ιδιοκτήτης τουριστικού σούπερ μάρκετ θέλοντας να δείξει το μέγεθος του προβλήματος σημείωνε πως τουρίστας ζητούσε καλύτερη τιμή για μπουκάλι νερό αξίας 0,24 ευρώ αν γύριζε πίσω το άδειο μπουκάλι.
Ξενοδόχος έφερνε παράδειγμα ζευγάρι τουριστών που διέμειναν περισσότερες από 10 μέρες χωρίς ωστόσο να επισκεφτούν εστιατόριο, καθώς μαγείρευαν καθημερινά στο δωμάτιο, ήτοι η όποια κατανάλωση περιοριζόταν στο σούπερ μάρκετ.
Επιπλέον ανέφερε πως είναι συχνές οι ερωτήσεις των πελατών για το που μπορούν να φάνε αρκετά φθηνά ή πως θα μετακινηθούν με συγκοινωνίες ώστε να εξοικονομήσουν χρήματα που θα έδιναν σε ταξί ή που βρίσκεται η λαϊκή για να μην πληρώσουν περισσότερα στο σούπερ μάρκετ.
Άλλοσ πελάτης ξενοδοχείου διένυσε με τη σύζυγο του και το μικρό τους παιδί, κουβαλώντας βαλίτσες και το παιδί στο παιδικό καροτσάκι, απόσταση σχεδόν 5 χιλιομέτρων με τα πόδια για να μην πληρώσουν ταξί ή λεωφορείο.
Ιδιοκτήτης εστιατορίου με σχετικά ακριβά πιάτα δήλωνε απογοητευμένος, καθώς όπως ανέφερε δεν είχε ξαναζήσει παζάρι στις τιμές του καταλόγου.
Άλλος εστιάτορας ανέφερε πως είχε πελάτες που είχαν αγοράσει αναψυκτικά από το σούπερ μάρκετ και τα κατανάλωναν «κρυφά» στο εστιατόριό του για να μην τα πληρώσουν πιο ακριβά παραγγέλλοντας τα εκεί.
Αν συνεχιστεί αυτή η εικόνα στον τουρισμό και τα επόμενα χρόνια, σημειώνουν στελέχη του χώρου θα πρέπει να βρουν άλλη εργασία προκειμένου να καλύψουν την απώλεια, ενώ μεγάλο θα είναι και το πλήγμα για την οικονομία αφού η απώλεια εσόδων για το κράτος θα δημιουργήσει τρύπα στην εκτέλεση του προϋπολογισμού.

Γ.Κατικάς
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης