Τελευταία Νέα
Πολιτική

«Χειρόφρενο» στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη

«Χειρόφρενο» στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας Οδού από τον υπουργό Υποδομών Χρ. Σπίρτζη
Η τροπολογία που κατέθεσε νύχτα για τα ηλεκτρονικά διόδια στερεί έσοδα από την Εγνατία, απομακρύνοντας το ενδεχόμενο να ενδιαφερθεί οποιοσδήποτε επενδυτής
Η παραχώρηση της Εγνατίας Οδού είναι μέσα στις 9+2 υποχρεωτικές ιδιωτικοποιήσεις του ΣΥΡΙΖΑ για να κλείσει η αξιολόγηση από τους θεσμούς, όμως ο υπουργός Υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, κινδυνεύει να την τινάξει στον «αέρα», καθώς της στερεί έσοδα, αποτρέποντας τον οποιονδήποτε επενδυτή να ενδιαφερθεί.
Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται σε τροπολογία που κατέθεσε χθες, Τετάρτη 11 Μαΐου, ο κ. Σπίρτζης για την εγκατάσταση ηλεκτρονικών διοδίων και χρέωση ανάλογα με την χρήση των αυτοκινητοδρόμων, σε σχέδιο νόμου για κύρωση συμφωνίας μεταξύ Ευρωπαϊκής Ένωσης και Ιράκ, «δεν επιτρέπεται η δημιουργία νέων μετωπικών σταθμών διοδίων σε εθνικές οδικές αρτηρίες και υπό παραχώρηση αυτοκινητοδρόμους, εφόσον η χρέωση δεν ανταποκρίνεται σε πραγματική χρήση του κάθε ενός οχήματος χωριστά που διέρχεται το οδικό δίκτυο».
Πρακτικά, νέα διόδια δεν μπορούν να εγκατασταθούν εάν δεν είναι ηλεκτρονικά.
Με δεδομένο ότι το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων της βρίσκεται στα χαρτιά, η ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας είναι πρακτικά αδύνατο να προχωρήσει, δεδομένου ότι, οι 11 νέοι σταθμοί διοδίων που θα έπρεπε να εγκατασταθούν μέσα στο 2016 στους αυτοκινητοδρόμους που συνδέουν την Ηγουμενίτσα με τους Κήπους Έβρου, δεν μπορούν να μπουν.
Σήμερα στον άξονα λειτουργούν μόλις έξι σταθμοί διοδίων.
«Πώς θα επενδύσει κάποια ιδιωτική εταιρεία στην Εγνατία όταν δεν μπορεί να έχει έσοδα;
Το πρόγραμμα νέων διοδίων έχει εγκριθεί από το 2014 και επικαιροποιήθηκε το καλοκαίρι του 2015, μετά τη συμφωνία με τους θεσμούς», σχολίαζε στέλεχος της αγοράς.
Πολύ δε, περισσότερο όταν ούτε το δημόσιο είναι έτοιμο ούτε οι παραχωρησιούχοι για το ηλεκτρονικό σύστημα, ενώ στην πράξη δεν υπάρχουν ηλεκτρονικά διόδια στην Ελλάδα με χρέωση ανά χιλιομετρική χρήση.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης