Τελευταία Νέα
Οικονομία

Συναίνεση των δανειστών για μέτρα 3% του ΑΕΠ έως το 2018 - Οι 6 νέοι φόροι που θα πλήξουν την κοινωνία

Συναίνεση των δανειστών για μέτρα 3% του ΑΕΠ έως το 2018 - Οι 6 νέοι φόροι που θα πλήξουν την κοινωνία
Το κουρτέτο δεν δέχεται να συμπεριλάβει στους υπολογισμούς για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού προβλέψεις για έσοδα από την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου.
(upd)Συμφωνία ώστε τα πρόσθετα μέτρα της τριετίας να μην ξεπεράσουν το 3% του ΑΕΠ έναντι 4,5%, που επέμενε το ΔΝΤ, φέρεται να υπάρχει μεταξύ των κόλπων των δανειστών, αλλά και με την ελληνική πλευρά.
Αυτό τόνισε πριν από λίγο {σ.ε. Δευτέρα 28 Μαρτίου), ανώτατη κυβερνητική πηγή, που μετείχε στο Κυβερνητικό Συμβούλιο για την Οικονομική Πολιτική (ΚΥΣΟΙΠ), η οποία υπογράμμισε ότι κεντρικός στόχος παραμένει για συμφωνία μέχρι τις 15 Απριλίου, πριν δηλαδή ξεκινήσει η εαρινή σύνοδος του ΔΝΤ.
Ωστόσο, παραδέχτηκε για τη δυσκολία ανεύρεσης φορολογικών μέτρων με τα οποία θα κλείσει το δημοσιονομικό κενό της τριετίας.

Οι 6 νέοι φόροι που θα πλήξουν την κοινωνία - Η πρόταση της κυβέρνησης στους δανειστές που έρχονται 3 Απριλίου 

Σε τραπεζικές συναλλαγές, καύσιμα, ακίνητα, κινητά τηλέφωνα, συνδρομητική τηλεόραση και μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, στρέφει το φορολογικό της ενδιαφέρον η κυβέρνηση για να μπορέσει να βρει τα 1,8 - 2 δις. ευρώ που κρατούν ανοικτή τη συμφωνία με τους δανειστές στο θέμα του δημοσιονομικού «κενού».

Μπορεί αυτή την εβδομάδα στην «ατζέντα των Ευκλείδη Τσακαλώτου - Γιώργου Χουλαριάκη να μην υπάρχει καμία προγραμματισμένη τηλεδιάσκεψη με τους θεσμούς ή κανένα ραντεβού σε επίπεδο τεχνικών κλιμακίων με τα αντίστοιχα της ελληνικής φορολογικής διοίκησης πλην όμως οι υπηρεσίες του υπουργείου Οικονομικών έχουν πάρει «φωτιά»...!
Οι εισηγήσεις στην πλατεία Συντάγματος «δίνουν και παίρνουν» ενώ η «λίστα» με τα μέτρα κάλυψης του δημοσιονομικού «κενού» της τριετίας  που θα προτείνει την επόμενη εβδομάδα η ελληνική πλευρά στο κουαρτέτο, «γράφεται και σβήνεται» διαρκώς.
Έτσι η «τανάλια» της Εφορίας ανοιγοκλείνει συνέχεια με τα μέτρα που μπαινοβγαίνουν σε αυτή τη λίστα «δαγκώνοντας» κάθε φορά όλο και περισσότερους φορολογούμενους, όσο ο «λογαριασμός» του δημοσιονομικού «κενού» ανεβαίνει.
Εκτός της επίθεσης που θα δεχτούν τα εισοδήματα μισθωτών, συνταξιούχων, ελεύθερων επαγγελματιών μέσω της νέας κλίμακας για το εισόδημα και αυτής που καταρτίζεται για την εισφορά αλληλεγγύης, σημαντικές επιβαρύνσεις θα προκύψουν για εκατομμύρια καταναλωτές και από τους έμμεσους φόρους.
Αυτό μετά τις προτάσεις που έχουν μπει πάνω στο τραπέζι για αυξήσεις φόρων σε κινητά τηλέφωνα, ακίνητα, συνδρομητική τηλεόραση και  καύσιμα.
Μόνο η αύξηση του ΕΦΚ στη βενζίνη ή εναλλακτικά η εξίσωση του ΕΦΚ στο ντίζελ κίνησης με αυτόν που επιβάλλεται στη βενζίνη, θα οδηγήσει σε ένα νέο «τσουνάμι» ανατιμήσεων σε μια μεγάλη σειρά  τροφίμων και προϊόντων που εκτιμάται ότι θα καταστήσει πανάκριβο το σημερινό «καλάθι της νοικοκυράς».
Η κυβέρνηση στην αγωνιώδη της προσπάθεια για έσοδα έφτασε μάλιστα να προτείνει μέχρι και την αύξηση του ειδικού τέλους ταξινόμησης στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα -σε μια αγορά που η κρίση την έχει οδηγήσει στην πιο μικρή ταχύτητα, ενώ δεν αποκλείονται ευρύτερες ανατροπές στη φορολόγηση των αυτοκινήτων.

Παράλληλα, η ελληνική πλευρά εμμένει στην πρότασή της - που περιλαμβανόταν και στο προεκλογικό πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ - για επιβολή φόρου 1 τοις χιλίοις στις τραπεζικές συναλλαγές, υποστηρίζοντας πως έτσι θα αντληθούν περί τα 500 εκατ. ευρώ.

Για την ώρα οι δανειστές με το μέτρο αυτό.
Αντιθέτως, οι θεσμοί δεν είναι αρνητικοί στην αύξηση ΕΦΚ στα καύσιμα, την οποία «ευνοούν» η πτώση των διεθνών τιμών του πετρελαίου και ο χαμηλός πληθωρισμός.

Στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει ακόμα και ενδεχόμενο αλλαγών στον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) όπως και η αύξηση των συντελεστών στον συμπληρωματικό φόρο ώστε η δημοσιονομική απόδοσή του να ξεπεράσει τα 2,65 δισ. ευρώ.

Ειδικά για τον συμπληρωματικό ΕΝΦΙΑ τονίζει ότι σήμερα ο φόρος αυτός υπολογίζεται ως εξής:

* Για φυσικά πρόσωπα (ατομικές επιχειρήσεις) για αξία περιουσίας άνω των 300.000 ευρώ με κλίμακα που οι συντελεστές είναι από 0,1% έως 1%.

* Για νομικά πρόσωπα (Α.Ε., Ο.Ε., Ε.Ε. και λοιπά), ο συμπληρωματικός φόρος είναι 0,5% χωρίς αφορολόγητο. Εξαιρείται από το συμπληρωματικό φόρο η αξία των ακινήτων εφόσον αυτά ιδιοχρησιμοποιούνται για την παραγωγή ή την άσκηση κάθε είδους επιχειρηματικής δραστηριότητας, ανεξαρτήτως αντικειμένου εργασιών.

* Οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που λειτουργούν με τη μορφή ατομικής επιχείρησης απαλλάσσονται όταν ο ιδιοκτήτης τους (φυσικό πρόσωπο) έχει περιουσία αξίας μέχρι 300.000 ευρώ. Από εκεί και πάνω επιβάλλεται συμπληρωματικός φόρος ΕΝΦΙΑ με κλίμακα που έχει συντελεστές από 0,1% έως 1%. Στον φόρο εντάσσονται και οι ατομικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις που μέχρι τώρα είχαν απαλλαγή.

Αν σε αυτά τα μέτρα προστεθούν οι επώδυνες αλλαγές που κυοφορούνται στη φορολογική κλίμακα, ο τελικός λογαριασμός για τους Έλληνες φορολογουμένους από το νέο πακέτο μέτρων γίνεται εφιαλτικά υψηλός.
Η ελληνική πλευρά καλείται να βρει μέτρα που θα κλείσουν δημοσιονομική τρύπα 1% του ΑΕΠ (1,8 δισ. ευρώ), ώστε να επιτευχθεί πρωτογενές πλεόνασμα 3,5% του ΑΕΠ το 2018.
Επιπλέον, πρέπει να καλύψει τις απώλειες από μέτρα που δεν εφαρμόστηκαν ή δεν φαίνεται να αποδίδουν τα αναμενόμενα, όπως η περικοπή των αμυντικών δαπανών κατά 400 εκατ. ευρώ, η άντληση εσόδων από τα «φρουτάκια» (VLTs), το ειδικό τέλος στα παιχνίδια του ΟΠΑΠ και ο ειδικός φόρος κατανάλωσης στο κρασί.
Το κουρτέτο δεν δέχεται να συμπεριλάβει στους υπολογισμούς για την κάλυψη του δημοσιονομικού κενού προβλέψεις για έσοδα από την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου.

(Πρώτη Ενημέρωση: 00:52, Δευτέρα 28 Μαρτίου) 

Μ. Χριστοδούλου
www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης