Τελευταία Νέα
Επιχειρήσεις

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Όχι» από τον ανάδοχο για συμπληρωματική σύμβαση - Στον αέρα το έργο

Μετρό Θεσσαλονίκης: «Όχι» από τον ανάδοχο για συμπληρωματική σύμβαση - Στον αέρα το έργο
Σε θρίλερ εξελίσσεται η πορεία του πιο πολύπαθου έργου της Θεσσαλονίκης
Αρνητική ήταν η απάντηση χτες της κοινοπραξίας του Μετρό Θεσσαλονίκης στην υπογραφή της συμπληρωματικής σύμβασης για τις αρχαιολογικές εργασίες, στην οποία την κάλεσε ο φορέας του έργου.
Ειδικότερα, η Αττικό Μετρό κάλεσε την ανάδοχο κοινοπραξία (ΑΕΓΕΚ, Ansaldo, Ansaldobreda, Seli, Impregilo) να υπογράψει μέχρι τις 9 Δεκεμβρίου τη δεύτερη συμπληρωματική σύμβαση για τη συνέχιση των αρχαιολογικών εργασιών στο έργο. Πρόκειται για σύμβαση ύψους 25 εκατ. ευρώ και αφορά υπολειπόμενες αρχαιολογικές εργασίες στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας καθώς και εργασίες στα φρεάτια στους σταθμούς Φλέμινγκ, Συντριβανίου, Αγ. Σοφίας, Βενιζέλου, Δημοκρατίας και ΝΣΣ.
Στην περίπτωση που ο ανάδοχος δεχόταν να υπογράψει τη σύμβαση, αυτό θα σήμαινε ότι θα παρέμενε και στο έργο.
Ωστόσο η κοινοπραξία απάντησε ότι από την 1η Δεκεμβρίου και εφεξής δεν υφίσταται νόμιμο χρονοδιάγραμμα για το σύνολο του έργου και ως εκ τούτου δεν μπορεί να είναι νόμιμη μία σύμβαση που θα υπογραφεί εκτός της συμβατικής προθεσμίας περάτωσης του έργου.
Επιφυλάχθηκε επίσης για κάθε νόμιμο δικαίωμα λόγω της παρέλευσης της οριακής προθεσμίας του έργου.
Στην περίπτωση που η κοινοπραξία αποφασίσει να αποχωρήσει από το έργο τότε η Αττικό Μετρό θα πρέπει να προχωρήσει σε επαναπροκήρυξη του έργου, το οποίο και θα σημάνει εκ νέου πολύμηνες καθυστερήσεις.
Βέβαια, υπάρχει και η λύση της επαναδιαπραγμάτευσης της κοινοπραξίας με την Αττικό Μετρό προκειμένου να βρεθεί η «χρυσή τομή» για τη σωτηρία του έργου.
Πρώτον, η κοινοπραξία να κάνει πράξη την απειλή της, να ζητήσει διάλυση της σύμβασης και αφού κλείσει, όπως έχει υποχρέωση, τα ανοικτά τεχνικά μέτωπα, να αποχωρήσει από το έργο και να συνεχίσει τον δικαστικό αγώνα διεκδικώντας την ικανοποίηση των οικονομικών απαιτήσεών της.
Σε αυτήν την περίπτωση, η Αττικό Μετρό είναι αναγκασμένη να δημοπρατήσει το υπόλοιπο του έργου.
Το δεύτερο σενάριο είναι η κοινοπραξία να μη ζητήσει λύση της σύμβασης αλλά να παραμείνει στο έργο και με το «ισχυρό» χαρτί της θετικής απόφασης του διαιτητικού δικαστηρίου να ζητήσει μια συνολική διαπραγμάτευση για τη σωτηρία του έργου.

www.bankingnews.gr

Ρoή Ειδήσεων

Σχόλια αναγνωστών

Δείτε επίσης